Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
17/8/15 (Isnin)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Bab
8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
50%
pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam pelbagai aspek ekonomi.
Pelajar yang tidak dapat menjawab diberi penerangan sekali lagi secara umum
dengan harapan mereka dapat memahami konsep berkaitan.Tamat Bab 8.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
17/8/15 (Isnin)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan fakta penting
bagi soalan yang diberi.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
18/8/15 (Selasa)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan sebahagian besar
daripada fakta penting bagi soalan yang diberi.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
18/8/15 (Selasa)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan proses perjuangan mencapai kemerdekaan di Indonesia
mengikut kronologi pada abad ke-20 .
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
19/8/15 (Rabu)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan sebab penubuhan ,matlamat persatuan dan parti politik
berkenaan yang mendukung gerakan nasionalisme di Indonesia dan Myanmar
pada abad ke-19 .
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
19/8/15 (Rabu)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghasilkan pengenalan yang
berkaitan bagi soalan yang diberi dengan bimbingan guru.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
20/8/15 (Khamis)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan proses perjuangan mencapai kemerdekaan di Myanmar mengikut
kronologi pada abad ke-20 .
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
20/8/15 (Khamis)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
1.
Menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.
|
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan
berikut,seterusnya menghasilkan perenggan esei yang bersesuaian dengan
kehendak soalan:
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghasilkan perenggan esei yang bersesuaian dengan kehendak soalan
dengan bimbingan guru.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
20/8/15 (Khamis)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Mula
Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghuraikan pengertian dan ciri-ciri masyarakat Eropah pada Zaman
Gelap. Pembentangan berjalan lancar.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
21/8/15 (Jumaat)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Mula
Tema 4: Pengisian Kemerdekaan
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan bentuk pemerintahan Filipina dan Thailand (Abad ke-20) dan
membandingbeza setiap konsep berkenaan.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
21/8/15 (Jumaat)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
1.
Menghuraikan fakta penting bagi penutup soalan yang
diberi.
|
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi menghasilkan
penutup esei yang bersesuaian dengan
kehendak soalan:
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghasilkan penutup esei yang
bersesuaian dengan kehendak soalan dengan bimbingan guru.
|
No comments:
Post a Comment