Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
7/9/15 (Isnin)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang mencetuskan Revolusi Perindustrian .
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
7/9/15 (Isnin)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.Sebahagian pelajar berjaya menyiapkan esei tersebut dengan membuat pengenalan, huraian isi dan penutup yang jelas seperti kehendak soalan .
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
8/9/15 (Selasa)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar membuat catatan fakta tambahan yang dibincangkan.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
8/9/15 (Selasa)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
· Jelaskan faktor-faktor yang mencetuskan penentangan di India terhadap peluasan kuasa British pada abad ke-19.
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
| Pelajar dapat menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.Pelajar belum berjaya menyiapkan keseluruhan badan esei. |
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
9/9/15 (Rabu)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
1. Ulangkaji
|
Objektif
|
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.
2. Mengenalpasti fakta penting untuk dimuatkan dalam pengenalan dan penutup
|
Kaedah/Aktiviti
|
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berikut:
· Jelaskan faktor-faktor yang mencetuskan penentangan di India terhadap peluasan kuasa British pada abad ke-19.
|
Kbkk
|
1. Menganalisis
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
1. kerjasama.
|
Konsep/Istilah
|
1. dahagi
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
| Pelajar dapat menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.Sebahagian pelajar berjaya menyiapkan esei tersebut dengan membuat pengenalan, huraian isi dan penutup yang jelas seperti kehendak soalan . |
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
9/9/15 (Rabu)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
10/9/15 (Khamis)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan kesan-kesan Revolusi Pertanian dan Perindustrian.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
10/9/15 (Khamis)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
Ulangkaji
|
Objektif
|
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.
2. Mengenalpasti fakta penting untuk dimuatkan dalam pengenalan dan penutup
|
Kaedah/Aktiviti
|
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berikut:
· Huraikan idea-idea Charles Louis Montesquieu(1689-1755)dan Jean Jacques Rousseau(1712-1778)ke arah pemikiran moden pada era pencerahan(Enlightment)di Eropah.
|
Kbkk
|
1. Menganalisis
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
1. kerjasama.
|
Konsep/Istilah
|
1. era pencerahan
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
| Pelajar dapat menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi. |
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
10/9/15 (Khamis)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar membuat catatan fakta tambahan yang dibincangkan.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
11/9/15 (Jumaat)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
Ulangkaji
|
Objektif
|
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.
2. Mengenalpasti fakta penting untuk dimuatkan dalam pengenalan dan penutup
|
Kaedah/Aktiviti
|
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berikut:
· Huraikan idea-idea Charles Louis Montesquieu(1689-1755)dan Jean Jacques Rousseau(1712-1778)ke arah pemikiran moden pada era pencerahan(Enlightment)di Eropah.
|
Kbkk
|
1. Menganalisis
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
1. kerjasama.
|
Konsep/Istilah
|
1. era pencerahan
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
| Pelajar dapat menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.Sebahagian pelajar berjaya menyiapkan esei tersebut dengan membuat pengenalan, huraian isi dan penutup yang jelas seperti kehendak soalan . |
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
11/9/15 (Jumaat)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
Ulangkaji
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktivti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat
menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.Sebahagian
pelajar berjaya menyiapkan esei tersebut dengan membuat pengenalan,
huraian isi dan penutup yang jelas seperti kehendak soalan .
|
No comments:
Post a Comment