Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
24/8/15 (Isnin)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Bab
9:Perkembangan di Eropah
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghuraikan pengertian dan ciri-ciri masyarakat Zaman
Renaissance dan Reformation serta membandingkannya dengan ciri-ciri
masyarakat Eropah pada Zaman Gelap.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
24/8/15 (Isnin)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.Sebahagian pelajar dapat menghasilkan beberapa perenggan esei.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
25/8/15 (Selasa)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
25/8/15 (Selasa)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
4: Pengisian Kemerdekaan
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan dasar-dasar ekonomi negara di Filipina dan Thailand (Abad
ke-20).
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
26/8/15 (Rabu)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
4: Pengisian Kemerdekaan
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan sistem pemerintahan yang menuju ke arah pembinaan negara
bangsa Filipina dan Thailand (Abad ke-20).
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
26/8/15 (Rabu)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
27/8/15 (Khamis)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
27/8/15 (Khamis)
|
Kelas
|
6AK5
|
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
4: Pengisian Kemerdekaan
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat sumbangan tokoh berkenaan dalam proses pembinaan negara bangsa
masing-masing.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
27/8/15 (Khamis)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Bab
9:Perkembangan di Eropah
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan sebab-sebab penjelajahan kuasa-kuasa Barat dan
kesan-kesannya.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
28/8/15 (Jumaat)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
4: Pengisian Kemerdekaan
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menjelaskan penglibatan negara Filipina dalam organisasi
antarabangsa . (Abad ke-20).
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
28/8/15 (Jumaat)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghuraikan fakta penting bagi soalan yang diberi.
|