|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menyatakan
pendapat.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan.
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku
Teks Tingkatan Empat m/s 53-55.
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 50-51
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan
Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
Menganalisis
struktur pemerintahan dan pentadbiran pusat dan wilayah pada zaman Khalifah
al-Rasyidin (abad ke-7) dan Khalifah Uthmaniyah (abad ke-16-17).
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan dan Peta Pelbagai Alir/Sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan
Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah
dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
dan Peta Pelbagai Alir/Sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menyatakan peningkatan tamadun di India, China, Rom dan
Yunani dalam aspek falsafah serta membandingkannya antara satu
sama lain
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menyatakan
pendapat.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan.
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1. Stoisisme
2. legalisme
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku
Teks Tingkatan Empat m/s 55-57.
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 52-53
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan
Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks.
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Catatan
|
Guru CTR
Pelajar diminta membawa laptop untuk menghasilkan esei
Kerja Kursus semasa ketiadaan guru.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Seorang wakil mencatat nota di papan
tulis dan pelajar ain menyalinnya.
|
||||||||
KBAT
|
Mencipta/inovasi.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pokok/membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku
Teks Tingkatan Empat m/s 57-58.
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 54
|
||||||||
Refleksi
|
Guru CTR
|
No comments:
Post a Comment