|
|||||||||
Tajuk
|
Bab 2 :
Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menilai.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta pokok/membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku Teks
Tingkatan Empat m/s 46-47
Panduan Pengurusan
dan Pengajaran Sejarah
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 46
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
||||||||
Objektif
|
Mengenalpasti
kesalahan yang terdapat dalam proposal pelajar.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1. Menunjukkan contoh proposal yang telah dihantar oleh setiap
pelajar dan telah disemak oleh guru .
2. Proposal yang baik
dan menepati format, tidak perlu lagi dibuat semula.
3. Bagi proposal yang
kurang menepati format yang ditetapkan,guru menerangkan komen yang telah
ditulis pada proposal pelajar bagi membolehkan pelajar membuat penambahbaikan terhadap proposal
tersebut.
4. Pelajar berkenaan
diminta mengambil gambar proposal untuk dibuat penambahbaikan. Proposal yang
asal, disimpan oleh guru.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan
Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mencirikan
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih berganda/Membandingbeza
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab 2 :
Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menilai.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta pokok/membuat
pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku Teks
Tingkatan Empat m/s 48-49
Panduan Pengurusan
dan Pengajaran Sejarah
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 47-48
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan
Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab 2 :
Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menilai.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta pokok/membuat
pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku Teks
Tingkatan Empat m/s 50-53
Panduan Pengurusan
dan Pengajaran Sejarah
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 49
|
||||||||
Refleksi
|
No comments:
Post a Comment