|
|||||||||
Tajuk
|
Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam
dan sumbangannya.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku Teks
Tingkatan Empat m/s 155-158.
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 115-116
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
·
“Selain daripada beberapa faktor lain,masalah
kewangan Pahang dikatakan telah mempengaruhi British untuk menubuhkan
Persekutuan 1896”.Bincangkan pernyataan tersebut.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Alir/membuat
urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama |
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
|
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Alir/membuat
urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama |
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
|
|
|||||||||
Tajuk |
Bab 6: Pembentukan kerajaan
Islam dan sumbangannya.
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber
rujukan |
Buku Teks
Tingkatan Empat m/s 158-161. Komik Sambil belajar Sejarah m/s 116-117 |
||||||||
Refleksi |
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama |
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
|
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
·
Sejauhmanakah pembentukan masyarakat majmuk di
Tanah Melayu adalah kesan daripada perkembangan ekonomi dagangan.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Alir/membuat
urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama |
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
|
|
|||||||||
Tajuk |
Bab 6: Pembentukan kerajaan
Islam dan sumbangannya.
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT
|
menyatakan
pendapat.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab
dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
Buku Teks Tingkatan Empat m/s 162-163.
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 118-121
|
||||||||
Refleksi |
No comments:
Post a Comment