Tarikh
|
17/4/17(Isnin)
|
Catatan
|
Cuti peristiwa: Easter Monday
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
Kbkk
|
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan penglibatan Khalifah Uthmaniyah dalam Perang
Dunia Pertama (abad ke-20).Tamat silibus Penggal 2.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:PBS
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
10%
pelajar telah menyiapkan esei kajian sepenuhnya manakala selebihnya masih
dalam proses mengarang esei.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:PBS
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Pelajar membawa lap top masing-masing dan menunjukkan
hasil kerja untuk disemak bersama rakan dan guru bagi memastikan esei yang
akan dicetak adalah tepat mengikut format yang betul .
2.
Pelajar diingatkan sekali lagi agar menghantar esei pada
keesokan hari bagi memberi ruang kepada guru membuat semakan dan membolehkan
pelajar membuat pembetulan sebelum tiba tarikh penghantaran yang ditetapkan
oleh MPM iaitu 24 April 2017.Fail beserta dokumen berkaitan juga perlu dibawa
bersama.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Nota
akhir dan bibliografi.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Hanya
20% pelajar telah menyiapkan esei kajian sepenuhnya manakala selebihnya masih
dalam proses mengarang esei. Nampak ketara pelajar tidak begitu serius
menepati tarikh yang ditetapkan oleh guru. Ada segelintir yang tidak membawa
lap top . Bagi pelajar yang telah siap eseinya mereka telah memulakan proses
menghasilkan slide untuk
pembentangan.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:PBS
|
||||||||
Objektif
|
1.
Memastikan setiap pelajar membawa setiap hasil kerja
mereka
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Pelajar
membawa fail beserta dokumen berkaitan dan disusun mengikut urutan dengan
dipantau oleh guru.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Nota
akhir dan bibliografi.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
50%
pelajar menghantar esei kerja kursus. 50% lagi masih belum siap dan masih
sambil lewa,tiada kesunguhan untuk meminta guru tolong semak esei mereka
sebelum dicetakbahkan tidak juga membawa hasil kerja untuk ditambah baik
walaupun guru telah mengingatkan berulang kali.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:PBS
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Membuat keputusan
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Kurang
10% pelajar dapat menghasilkan slide
power point untuk pembentangan. Ini disebabkan mereka membantu menyemak hasil kerja rakan-rakan yang belum
menyiapkan esei kerja kursus bagi memastikan kesalahan tatabahasa dapat
diminimakan apabila esei tersebut dicetak nanti.
Pelajar-pelajar
yang belum menghantar kerja kursus, guru meminta mereka agar hantar pada
keesokannya iaitu hari sabtu. Guru akan menunggu mereka di bilik guru mulai
jam 7.15-2.00 petang.Hasilnya, 100% pelajar berjaya menghantar esei pada
sabtu 22/4/17.Bagaimanapun,esei yang dihantar banyak kekurangannya dalam
pelbagai aspek misalnya borang tidak lengkap, tiada lampiran termasuk borang temubual
dan sebagainya. Mereka diminta menghantar dokumen berkaitan yang tidak lengkap
pada minggu depan.
|
No comments:
Post a Comment