|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat
menerangkan
faktor-faktor peluasan kuasa Barat pada zaman pemerintahan Khalifah
Uthmaniyah (abad ke-18-20M).
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membuat
gambaran mental
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menjelaskan reaksi masyarakat tempatan
terhadap peluasan kuasa Barat di Mesir dan Algeria (abad ke-19-20M)
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 4:KK
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Dakap/hubungan seluruh
bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
70% pelajar telah menyiapkan bahagian badan
esei sekurang-kurangnya 3 perenggan isi . 10% pelajar telah menyiapkan
keseluruhan esei. Manakala 20% lagi masih berusaha mengarang isi esei untuk perenggan
ke-dua.Pelajar diingatkan agar berusaha menyiapkan sekurang-kurangnya 80%
esei pada minggu kedua bulan April. Bagi pelajar yang eseinya dah siap,guru
membuat penambahbaikan bersama pelajar.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menghuraikan penglibatan Khalifah Uthmaniyah dalam
Perang Dunia Pertama (abad ke-20).
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah
dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menerangkan
faktor kemunculan gerakan nasionalisme di Mesir dan Syria (abad ke-20).
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
Kbkk
|
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menjelaskan penglibatan Khalifah
Uthmaniyah dalam Perang Dunia Pertama (abad ke-20).
|
RPH telah disemak, teruskan usaha gigih ckgu.
ReplyDelete