|
|||||||||
Refleksi
|
Tiada kelas luar sidang hari ini
bagi memberi
peluang kepada pelajar untuk mengulangkaji
sendiri di rumah.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
2: Transformasi Masyarakat.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
Pelajar dapat menjelaskan faktor dan cara peluasan kuasa asing
di Myanmar pada abad ke-19 iaitu melalui Perang
Inggeris-Myanmar 1 ,2 dan 3 .
Objekti pdpc tercapai 100% .
Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor dan kesan-kesan Perang-Inggeris-Myanmar
3 sekurang-kurangnya dalam satu aspek misalnya yang berkait dengan keruntuhan
Dinasti Konbaung .Pelajar juga membuat catatan nota
ringkas.
|
|
|||||||||
Catatan
|
Ujian
Diagnostik:
|
|
|||||||||
Catatan
|
Ujian Diagnostik:
|
|
|||||||||
Catatan
|
Ujian Diagnostik:
|
|
|||||||||
Catatan
|
Ujian Diagnostik:
|
|
|||||||||
Catatan
|
Ujian
Diagnostik:
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
2: Transformasi Masyarakat.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1. Kerjasama
2. Sedia berkorban
mempertahankan negara
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab penentangan masyarakat
tempatan terhadap kuasa asing di Indonesia dan Myanmar pada abad
ke-19 sekurang-kurangnya dengan menjelaskan 2 sebab. .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Mula
Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
Menganalisis
reaksi masyarakat tempatan di China terhadap peluasan kuasa Barat contohnya
melalui peristiwa Perang Candu I dan II,
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Pembentangan oleh kumpulan Aris
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Objekti pdpc tercapai 100% .
Banyak aspek yang ditanya oleh pelajar kerana tajuk ini skopnya agak luas. Bagaimanapun,
pelajar dapat menjelaskan sekurang-kurangnya 2 faktor bagi Perang Candu 1 dan
2 beserta kesannya.
|
No comments:
Post a Comment