Tarikh
|
10/2/19
( Ahad)
|
Catatan
|
Tiada
aktiviti PdPc dijalankan kerana semua pelajar terlibat dengan ceramah
STPM oleh bekas pelajar.SMK Sri Gunung.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
KERJA KURSUS (SEJARAH KERTAS 4)
|
||||||||
Objektif
|
1.
Mengenalpasti langkah-langkah yang tepat dalam
penghasilan kerja kursus pelajar.
2.
Memastikan proposal yang dihasilkan tepat seperti format
yang dikehendaki sebelum pelajar mencetaknya untuk dihantar kepada guru.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
latar/tempoh
masa kajian.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Hanya 50% daripada proposal
pelajar berjaya disemak dan dibuat penambahbaikan kerana terlalu banyak
kesalahan yang dilakukan terutaman kesalahan daripada segi penulisan sorotan
kajian lepas..
|
|
|||||||||
Tajuk
|
KERJA
KURSUS (SEJARAH KERTAS 4):.
|
||||||||
Objektif
|
1. Mengenalpasti langkah-langkah yang tepat dalam
penghasilan kerja kursus pelajar.
2. Memastikan proposal yang dihasilkan tepat seperti format
yang dikehendaki sebelum pelajar mencetaknya untuk dihantar kepada guru.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
latar/tempoh
masa kajian.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar berjaya
menyiapkan proposal dan telah dibuat penambahbaikan bersama rakan
berdekatan dan juga guru.Pelajar diminta menghantar cetakan proposal pada
Ahad minggu depan...
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan,
Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
Menganalisis
struktur pemerintahan dan pentadbiran pusat dan wilayah pada zaman Khalifah
al-Rasyidin (abad ke-7) dan Khalifah Uthmaniyah (abad ke-16-17).
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan dan Peta Pelbagai Alir/Sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar bekerjasama
mencari maklumat berkaitan.Jadual berjaya dilengkapkan dengan baik.
|
No comments:
Post a Comment