Tarikh
|
9/6/19 (Ahad)
|
Catatan
|
Cuti Tambahan sempena perayaan Aidil Fitri.
|
| |||||||||
Tajuk
|
: Raja.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menilai
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menjelaskan konsep dan peranan raja.sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 5 peranan .
|
| |||||||||
Tajuk
|
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan mengelas
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
3. Akta Kombinasi.
4. Eropah Barat
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menjelaskan definisi dan ciri-ciri masyarakat Industri secara umum.sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 ciri . Mereka juga dapat menjelaskan faktor perkembangan masyarakat Industri di England pada abad ke-18-19M sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 3 faktor .
|
| |||||||||
Tajuk
|
Tema 1: Masyarakat
: Pembesar.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1. Kuliah dan sumbang saran
| ||||||||
KBAT
|
menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
sistem pembesar 4 lipatan.
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menghuraikan konsep, hierarki, dan peranan pembesar sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 3 peranan.
|
| |||||||||
Tajuk
|
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan mengelas
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menjelaskan definisi dan ciri-ciri masyarakat Industri di Jerman sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 4 ciri .
|
| |||||||||
Tajuk
|
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan mengelas
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menjelaskan konsep dan ciri-ciri masyarakat agraria di Belanda pada abad ke-16 hingga abad ke-17 sekurang-kurangnya dalam 3 aspek. Mereka juga dapat menjelaskan perbandingan antara sistem tanah rang dengan sistem penggiliran tanaman .
|
| |||||||||
Tajuk
|
Mula Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan mengelas
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menjelaskan peranan raja/maharaja dalam pemerintahan di China dalam pelbagai aspek .Pembentangan berjalan lancar. Majoriti pelajar memberi kerjsama dengan bertanya pelbagai soalan manakala segelintirnya kurang memberi fokus kepada pembentanagn rakan mereka.
Pelajar yang kurang membei fokus ditanya soalan berkenaan pembentanagn pelajar sebagai amaran agar memberi tumpuan pada masa akan datang.
|
| |||||||||
Tajuk
|
Tema 1: Masyarakat
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1. Melengkapkan rajah perbandingan antara Adat Perpatih dan Adat Temenggung dan membuat pempentangan ringkas tajuk berkenaan mengikut aspek yang diagihkan kepada kumpulan masing-masing..
2. Kuliah dan sumbang saran bagi tajuk Undang-Undang 99 Perak dan Undang-Undang Tubuh Johor.
| ||||||||
KBAT
|
Membanding beza
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih berganda/Membanding beza
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat melengkapkan rajah perbandingan berdasarkan hasil perbincangan dalam kumpulan masing-masing .Mereka juga dapat menghuraikan perbandingan antara setiap aspek berkaitan kerana satu kumpulan hanya perlu melengkapkan dan menghuraikan satu ciri perbandingan. Isi yang kurang dtambahbaik oleh guru dan rakan pelajar yang lain.
PdPc hari ini diawalkan kepada pukul 9.40-11.00 pagi kerana guru bertukar waktu dengan Cg.Hjh Nor Azimah kerana guru perlu bertolak ke Kuala Lumpur petang ini atas urusan temuduga pengajian anak.
|
| |||||||||
Tajuk
|
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Mensintesis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
Semua kumpulan bekerjasama mencari fakta
berkaitan.
|
No comments:
Post a Comment