|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
1: Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan konsep dan susun lapis masyarakat dengan membahagikan kepada golongan
pemerintah dan yang diperintah.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
Semangat cinta negara
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Masyarakat agraria
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan deinisi dan ciri -ciri masyarakat agraria secara umum dan yang terdapat di
China sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 3 ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
1: Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri ekonomi tradisional dan
ekonomi komersial.
Mereka juga dapat
membanding beza sekurang-kurangnya 5
ciri
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 2:Pemerintahan dan
Pentadbiran
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mensintesis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Semua
kumpulan berjaya menjelaskan peranan raja/Rusia dalam pelbagai aspek sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 3 isi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
2: Transformasi Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menyelesai
masalah
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan faktor peluasan kuasa asing di
Negeri-negeri Melayu sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 2 isi penting.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 2:Pemerintahan dan
Pentadbiran
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan dan membandingkan peranan pembesar dalam pemerintahan.sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 3 aspek berkaitan .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Bulatan/mendefinisikan
mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri
masyarakat maritim secara umum dan
ciri-ciri masyarakat maritim di Portugal dan Jepun abad 16-17
sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 4 ciri berkaitan.
Semua bahan PdPc termasuk nota telah diberi kepada
pelajar dalam kumpulan Whatsapp kelas.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 2:Pemerintahan dan
Pentadbiran
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan peranan pembesar dalam pemerintahan.di Rusia sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2
perkara
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
2: Transformasi Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
Membincangkan
cara peluasan kuasa asing di
Negeri-negeri Melayu, Sabah, dan Sarawak.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Pembentangan
kumpulan iaitu satu kumpulan membentangkan cara peluasan kuasa asing bagi satu
negeri.
|
||||||||
KBAT
|
Menyelesai
masalah
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
mekantilisme
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan cara peluasan kuasa asing di
Negeri-negeri Melayu sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 3 isi penting.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 2:Pemerintahan dan
Pentadbiran
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
1.
Mengumpul
dan mengelas,
2.
Membanding beza
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar berusaha mencari jawapan sama ada dengan merujuk internet atau buku
rujukan.Bahan berkenaan dibentangkan untuk perkongsian bersama rakan.
|
No comments:
Post a Comment