Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 19/3/12(Isnin) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Kesan campurtangan Barat di Asia |
Objektif | Menghuraikan kesan campurtangan Barat terhadap pentadbiran, ekonomi dan pendidikan. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kesan-kesan campurtangan Barat terhadap sistem pentadbiran , ekonomi dan pendidikan yang menyebabkan terbentuknya beberapa jabatan pentadbiran dan jawatan baru bercorak Barat, perkembangan ekonomi moden dan pendidikan Barat. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/3/12(Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya di Mekah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 105-108. |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sifat-sifat peribadi Nabi Muhammad s.a.w. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 21/3/12(Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Kesan campurtangan Barat di Asia |
Objektif | Menghuraikan kesan campurtangan Barat terhadap pentadbiran, ekonomi dan pendidikan. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kesan-kesan campurtangan Barat terhadap sistem pentadbiran , ekonomi dan pendidikan yang menyebabkan terbentuknya beberapa jabatan pentadbiran dan jawatan baru bercorak Barat, perkembangan ekonomi moden dan pendidikan Barat. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/3/12(Rabu) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya di Mekah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 105-108. |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sifat-sifat peribadi Nabi Muhammad s.a.w. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 22/3/12(Khamis) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Kesan campurtangan Barat di Asia |
Objektif | Menghuraikan kesan campurtangan Barat terhadap proses migrasi dan pembentukan masyarakat majmuk. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kesan-kesan campurtangan Barat terhadap proses migrasi dan masyarakat majmuk misalnya pembentukan masyarakat Luckchin di Siam, masyarakat Indo-Belanda dan Cina-Jawa di Indonesia, kemunculan golongan Chettiar dan sebagainya. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/3/12(Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembagannya di Mekah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 108-109. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan peringkat-peringkat penyebaran Islam di Mekah dan menyenaraikan pengikut ajaran Islam tahap awal. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/3/12(Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Kesan campurtangan Barat di Asia |
Objektif | Menghuraikan kesan campurtangan Barat terhadap proses migrasi dan pembentukan masyarakat majmuk. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kesan-kesan campurtangan Barat terhadap proses migrasi dan masyarakat majmuk misalnya pembentukan masyarakat Luckchin di Siam, masyarakat Indo-Belanda dan Cina-Jawa di Indonesia, kemunculan golongan Chettiar dan sebagainya. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/3/12(Jumaat) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembagannya di Mekah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 108-109. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan peringkat-peringkat penyebaran Islam di Mekah dan menyenaraikan pengikut ajaran Islam tahap awal. |
No comments:
Post a Comment