Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 26/3/12(Isnin) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Perang Jawa (1825-1830) |
Objektif | Menghuraikan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Menganalisis iaitu dengan memberikan soalan kepada pelajar-pelajar berkenaan sebab-sebab kegagalan penentangan Dipo Negoro. |
Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban mempertahankan maruah bangsa dan negara. |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Objektif P&P tercapai. Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 27/3/12(Selasa) |
Kelas | 4S1 dan 4S3 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembagannya di Mekah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 110-113 |
Refleksi | P&P berjalan lancar. Pelajar dapat menyatakan reaksi masyarakat Arab di Mekah terhadap penyebaran Islam. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 28/3/12(Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Perang Jawa (1825-1830) |
Objektif | Menghuraikan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Menganalisis iaitu dengan memberikan soalan kepada pelajar-pelajar berkenaan sebab-sebab kegagalan penentangan Dipo Negoro. |
Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban mempertahankan maruah bangsa dan negara. |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Objektif P&P tercapai. Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab tercetusnya Perang Jawa dan kesan-kesannya. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 28/3/12(Rabu) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Dahagi India, 1857 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | Pembentangan oleh kumpulan Saini |
Kbkk | menyatakan sebab-musabab |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat menyatakan dengan jelas maksud konsep berkaitan dan sebab-sebab tercetusnya dahagi. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 29/3/12(Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembagannya di Mekah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 110-113 |
Refleksi | Sebahagian besar pelajar dapat menyatakan cara-cara masyarakat Arab di Mekah menentang penyebaran Islam. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 30/3/12(Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Dahagi India, 1857 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | Pembentangan oleh kumpulan Phang Sheau Yeu |
Kbkk | menyatakan sebab-musabab |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar dapat menyatakan dengan jelas maksud konsep berkaitan dan sebab-sebab tercetusnya dahagi. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 30/3/12(Jumaat) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Pemberontakan Boxer, 1900 |
Objektif | Menganalisis sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menghubungkait |
Nilai/Unsur patriotisme | sedia berkorban demi menghalau penjajah |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan Pemberontakan Boxer. |
No comments:
Post a Comment