Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/6/12 (Isnin) |
Kelas | 6RK1 |
Catatan | Tiada P&P pada hari ini kerana semua pelajar tingkatan 6 Rendah terlibat dalam program ceramah Pengguna Bijak. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/6/12 (Isnin) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 155-158. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan asal-usul terbentuknya Kerajaan Bani Abbasiyah. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 18/6/12 (Isnin) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menjelaskan konsep |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 19/6/12(Selasa) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan definisi dan ciri-ciri masyarakat maritim di Negara Jepun dalam aspek perdagangan, pelayaran, dan sebagainya . |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/6/12(Rabu) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan definisi dan ciri-ciri masyarakat maritim di Negara Portugal dalam aspek perdagangan, pelayaran,perdagangan dan sebagainya . |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/6/12(Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menjelaskan konsep |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 21/6/12(Khamis) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Perkembangan nasionalisme di Vietnam |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat membahagikan tahap-tahap nasionalisme Vietnam dan perkembangannya bagi setiap tahap. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 21/6/12(Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
ilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah | |
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan definisi dan ciri-ciri masyarakat Industri secara umum. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 22/6/12(Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Perkembangan nasionalisme di Vietnam |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat membahagikan tahap-tahap nasionalisme Vietnam dan perkembangannya bagi setiap tahap. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/6/12(Jumaat) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 158-161. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan contoh sumbangan Kerajaan Bani Abbasiyah yang utama.Bagaimanapun, P&P tidak berjaya ditamatkan kerana sebahagian daripada masa berkenaan digunakan oleh pelajar untuk melihat pameran sempena Minggu Koperasi. |
Cikgu,
ReplyDeleteRPH untuk Minggu 24-25 lengkap dan kemaskini.
Keep up the excellent work.
Happy teaching and have a nice day!