Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 9/7/12(Isnin) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Nasionalisme India |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | cinta akan bangsa dan negara |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 2/7/12(Isnin) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kedudukan dan peranan pembesar dalam pemerintahan di China. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/7/12(Isnin) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor penyebaran Islam di Eropah. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 3/7/12(Selasa) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan kedudukan dan peranan pembesar dalam pemerintahan di Rusia dan membandingkannya dengan Sistem Pembesar di China. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 11/7/12(Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Nasionalisme India |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | cinta akan bangsa dan negara |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan faktor-faktor berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 11/7/12(Rabu) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk |
Negara bangsa:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dan membandingkan sistem pemerintahan beraja mutlak dengan raja berperlembagaan di England. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 12/7/12 (Khamis) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Pergerakan kemerdekaan India dan pembentukan Pakistan. |
Objektif | Menganalisis proses tuntutan kemerdekaan dan sebab-sebab terbentuknya negara Pakistan. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan tarikh kemerdekaan India dan sebab-sebab terbentuknya negara Pakistan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 12/7/12 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Negara bangsa:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dan membandingkan sistem pemerintahan beraja mutlak dengan raja berperlembagaan Perancis dan membandingkannya dengan sistem pemerintahan di England. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 13/7/12 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Pergerakan kemerdekaan India dan pembentukan Pakistan. |
Objektif | Menganalisis proses tuntutan kemerdekaan dan sebab-sebab terbentuknya negara Pakistan. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan tarikh kemerdekaan India dan sebab-sebab terbentuknya negara Pakistan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/7/12 (Jumaat) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor pertembungan Tamadun Islam dengan Tamadun lain di dunia dan kesan-kesannya.Tamat Bab 6. |
No comments:
Post a Comment