Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 16/7/12 (Isnin) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Negara bangsa:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep negara kesatuan dan negara persekutuan secara umum serta mengaitkannya dengan negara kesatuan di Perancis. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 16/7/12 (Isnin) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Perbincangan Sejarah SPM Kertas 3 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep dan cara pengolahan jawapan Sejarah Kertas 3. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 16/7/12 (Isnin) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Nasionalisme China dan perkembangannya.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pembentangan berjalan lancar.Pelajar dapat mengaitkan tajuk ini dengan peristiwa Perang Candu, Pemberontakan Boxer dan lain-lain.Mereka juga dapat menyatakan faktor-faktor tercetusnya Revolusi China 1911. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/7/12 (Selasa) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Negara bangsa:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep negara kesatuan di Amerika Syarikat. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/7/12 (Rabu) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Negara bangsa:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang menggerakkan usaha penyatuan negara bangsa di Itali dan peranan tokoh berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 18/7/12 (Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Nasionalisme China dan perkembangannya.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pembentangan berjalan lancar.Pelajar dapat mengaitkan tajuk ini dengan peristiwa Perang Candu, Pemberontakan Boxer dan lain-lain.Mereka juga dapat menyatakan faktor-faktor tercetusnya Revolusi China 1911. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/7/12 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Negara bangsa:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang menggerakkan usaha penyatuan negara bangsa di Jerman dan peranan tokoh berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 19/7/12 (Khamis) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Pentadbiran Yuan Shih Kai sebagai presiden Republik China. |
Objektif | Menerangkan corak pentadbiran kerajaan republik dan tindakan Yuan Shih Kai sebagai presiden kerajaan republik. |
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa contoh tindakan Yuan Shih Kai yang membuktikannya sebagai pemerintah diktator. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/7/12 (Jumaat) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 7: Islam di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat membahaskan teori-teori kedatangan Islam di Asia Tenggara beserta bukti-bukti yang tersendiri. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/7/12 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Pentadbiran Yuan Shih Kai sebagai presiden Republik China. |
Objektif | Menerangkan corak pentadbiran kerajaan republik dan tindakan Yuan Shih Kai sebagai presiden kerajaan republik. |
Kaedah/Aktiviti | Kuliah dan sumbang saran. |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan beberapa contoh tindakan Yuan Shih Kai yang membuktikannya sebagai pemerintah diktator. |
No comments:
Post a Comment