Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 4/3/13(Isnin) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan falsafah dan ciri-ciri pendidikan Islam pada zaman Khalifah Umayyah (abad ke-7-8M) . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 5/3/13(Selasa) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan falsafah dan ciri-ciri pendidikan Islam pada zaman Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M). |
Tarikh | 26/2/13(Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan:ICT |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 6/3/13(Rabu) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan jenis institusi pendidikan di Mesir (abad ke-8M) . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 7/3/13(Khamis) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan jenis institusi pendidikan di Acheh (abad ke-16-17M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 7/3/13(Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .78-83 |
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan ciri-ciri kerajaan agraria dan maritim serta membincangkan aspek saling bergantung antara kerajaan agraria dan kerajaan maritim. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 8/3/13(Jumaat) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 4:PBS
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar telah berjaya menyiapkan esei mengikut format yang betul.Bagaimanapun,ada segelintir pelajar yang perlu diperbetulkan tatabahasa dan isi kandungan esei perlu ditambah baik. |
No comments:
Post a Comment