Pages

Thursday, March 14, 2013

Minggu 11(11-15/3/13)

Tarikh11/3/13(Isnin)
Kelas6AK1
CatatanMengawasi kelas peperiksaan:Sejarah


Mata      pelajaranSejarah
Tarikh12/3/13(Selasa)
Kelas4S3
Tajuk
Bab 3   : Tamadun Awal AsiaTenggara
  • Pengaruh agama Hindu dan Buddha dalam kerajaan awal.
Objektif
  1. Menghuraikan cara-cara kedatangan pengaruh Hindu-Buddha.
  2. Menjelaskan contoh-contoh pengaruh Hindu-Buddha dalam sistem pemerintahan.
Kaedah/Aktiviti
  1. Penerangan oleh guru.
  2. mencatat nota
Kbkk
  1. Menghubungkait
Nilai/Unsur      patriotisme
  1. Ketaatan kepada pemerintah/pemimpin.
Konsep/Istilah
  1. Dharma
  2. Orde kosmos.
Sumber     rujukanBuku Teks Tingkatan   Empat m/s .84-88
RefleksiPelajar dapat menghuraikan cara-cara kedatangan pengaruh Hindu-Buddha dan pengaruhnya dalam sistem pemerintahan.


Tarikh12/3/13(Selasa)
Kelas6AK1
CatatanMengawasi kelas peperiksaan:Ekonomi


Mata  pelajaranSejarah
Tarikh13/3/13(Rabu)
Kelas6AK1/2
TajukSEJARAH KERTAS 4:PBS
  • Pemantauan hasil kerja/esei pelajar.
Objektif
  1. Memantau/membantu  pelajar menghasilkan esei
  2. Membuat penambahbaikan terhadap hasil kerja pelajar.
Kaedah/Aktiviti
  1. Pelajar membawa lap top masing-masing dan menunjukkan hasil kerja untuk disemak bersama rakan dan guru bagi memastikan eseil yang akan dicetak adalah tepat mengikut format yang betul .
Kbkk
  1. Menganalisis
Nilai/Unsur    patriotisme
  1. Kerjasama
  2. Kerajinan
Konsep/Istilah
  1. Nota akhir.
Sumber rujukan
  1. Teks Sejarah STPM Penggal 2,Pelangi.
  2. Teks Sejarah STPM Penggal 2,Oxford Fajar.  
  3. Sukatan  Pelajaran Sejarah STPM,Majlis Peperiksaan Malaysia.
RefleksiKebanyakan pelajar  telah berjaya menyiapkan esei mengikut format yang betul.


Mata  pelajaranSejarah
Tarikh14/3/13(Khamis)
Kelas6AK1/2
TajukSEJARAH KERTAS 4:PBS
  • Pemantauan hasil kerja/esei pelajar.
Objektif
  1. Memantau/membantu  pelajar menghasilkan esei
  2. Membuat penambahbaikan terhadap hasil kerja pelajar.
Kaedah/Aktiviti
  1. Pelajar membawa lap top masing-masing dan menunjukkan hasil kerja untuk disemak bersama rakan dan guru bagi memastikan eseil yang akan dicetak adalah tepat mengikut format yang betul .
Kbkk
  1. Menganalisis
Nilai/Unsur    patriotisme
  1. Kerjasama
  2. Kerajinan
Konsep/Istilah
  1. Nota akhir.
Sumber rujukan
  1. Teks Sejarah STPM Penggal 2,Pelangi.
  2. Teks Sejarah STPM Penggal 2,Oxford Fajar.  
  3. Sukatan  Pelajaran Sejarah STPM,Majlis Peperiksaan Malaysia.
RefleksiKebanyakan pelajar  telah berjaya menyiapkan esei mengikut format yang betul.Sebahagian pelajar memperbetulkan kaedah penulisan nota akhir dan bibliografi.


Mata      pelajaranSejarah
Tarikh14/3/13(Khamis)
Kelas4S3
Tajuk
Bab 3   : Tamadun Awal AsiaTenggara
  • Pengaruh agama Hindu dan Buddha dalam bidang Kesenian dan Kesusasteraan(Bahasa dan tulisan).
Objektif
  1. Menjelaskan contoh-contoh pengaruh Hindu-Buddha dalam bidang Kesenian dan Kesusasteraan(Bahasa dan tulisan).
Kaedah/Aktiviti
  1. Penerangan oleh guru.
  2. mencatat nota
Kbkk
  1. Menghubungkait
Nilai/Unsur      patriotisme
  1. Menghargai
Konsep/Istilah
  1. Monumen
  2. Candi
  3. Bahasa Sanskrit
  4. epik
Sumber     rujukanBuku Teks Tingkatan   Empat m/s .88-94
RefleksiPelajar dapat menjelaskan contoh-contoh pengaruh Hindu-Buddha dalam bidang kesenian dan Kesusasteraan.


Tarikh15/3/13(Jumaat)
Kelas6AK1
CatatanMengawasi kelas peperiksaan:MUET

No comments:

Post a Comment