| |||||||||
Tajuk
|
Mula
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
·
Soalan: Jelaskan aspek saling bergantung yang terjalin antara
kerajaan agraria dan maritime.
| ||||||||
KBAT
|
Menghubungkait
| ||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Titi/membuat
analogi(hubungan yang sama/mencari faktor perhubungan )
| ||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku
Teks Tingkatan Empat m/s .83.
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 64-65
| ||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:PBS
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/
Membuat
keputusan
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membuat inferens
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
Kegigihan/daya
usaha .
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku
Teks Tingkatan Empat m/s .84-85
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 68
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:PBS
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/
Membuat
keputusan
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
Kerjasama
2.
Kerajinan
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menjana idea
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab
dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
Ketaatan
kepada pemerintah/pemimpin.
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku
Teks Tingkatan Empat m/s .85-88
Komik Sambil
belajar Sejarah m/s 68
|
||||||||
Refleksi
|
No comments:
Post a Comment