Tarikh
|
10-13/10/16
|
Catatan
|
Pelajar tingkatan 4 diberi cuti
sempena PT3
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Merujuk
analisis soalan dan mengenalpasti soalan yang belum keluar atau telah lama
tidak dikeluarkan dalam peperiksaan STPM sebenar.
2.
Mengenalpasti
kata kunci dan isi penting bagi soalan yang diulangkaji
3.
Membuat
catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
4.
Secara
umumnya,aktiviti mengulangkaji adalah bebas mengikut soalan yang dipilih oleh
pelajar sendiri berpandukan buku rujukan milik Panitia yang dipinjamkan oleh
guru.Guru hanya memantau dan memastikan pelajar tidak membuat kerja lain dan
membantu apabila pelajar bertanya.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
kerjasama.
2.
Kerajinan/
daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
tiada
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100 % Pelajar membuat ulangkaji
dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing. Ada yang dapat
menunjukkan hasil ulangkaji dalam bentuk esei dan ada yang dalam bentuk nota
ringkas/rajah minda.
|
|
|||||||||
Catatan
|
Mengawasi kelas peperiksaan:
Pelajar mengulangkaji untuk ujian
MUET (speaking) .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema 4: Pengisian
Kemerdekaan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menjelaskan
penglibatan negara Filipina dalam organisasi antarabangsa . Tamat silibus
tingkatan 6 Atas/Penggal 3. (Abad ke-20).
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Merujuk
analisis soalan dan mengenalpasti soalan yang belum keluar atau telah lama
tidak dikeluarkan dalam peperiksaan STPM sebenar.
2.
Mengenalpasti
kata kunci dan isi penting bagi soalan yang diulangkaji
3.
Membuat
catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
4.
Secara
umumnya,aktiviti mengulangkaji adalah bebas mengikut soalan yang dipilih oleh
pelajar sendiri berpandukan buku rujukan milik Panitia yang dipinjamkan oleh
guru.Guru hanya memantau dan memastikan pelajar tidak membuat kerja lain dan
membantu apabila pelajar bertanya.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
kerjasama.
2.
Kerajinan/
daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
tiada
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100 % Pelajar membuat ulangkaji
dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing. Ada yang dapat
menunjukkan hasil ulangkaji dalam bentuk esei dan ada yang dalam bentuk nota
ringkas/rajah minda.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Merujuk
analisis soalan dan mengenalpasti soalan yang belum keluar atau telah lama
tidak dikeluarkan dalam peperiksaan STPM sebenar.
2.
Mengenalpasti
kata kunci dan isi penting bagi soalan yang diulangkaji
3.
Membuat
catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
4.
Secara
umumnya,aktiviti mengulangkaji adalah bebas mengikut soalan yang dipilih oleh
pelajar sendiri berpandukan buku rujukan milik Panitia yang dipinjamkan oleh
guru.Guru hanya memantau dan memastikan pelajar tidak membuat kerja lain dan
membantu apabila pelajar bertanya.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
kerjasama.
2.
Kerajinan/
daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
tiada
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100 % Pelajar membuat ulangkaji
dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing. Ada yang dapat
menunjukkan hasil ulangkaji dalam bentuk esei dan ada yang dalam bentuk nota
ringkas/rajah minda.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Refleksi
|
Perbincangan kumpulan berjalan lancar. 100% pelajar terlibat
secara aktif merujuk buku dan mengenalpasti soalan berkaitan.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1. kuiz
berkumpulan
2. Setiap
kumpulan telah menyediakan soalan masing-masing.
3. Kumpulan
pertama akan menyoal kumpulan kedua dan seterusnya hingga habis pusingan
pertama.
4. Seterusnya
kumpulan 2 akan menyoal kumpulan pertama dan kumpulan-kumpulan lain
hingga habis pusingan kedua.Begitulah seterusnya hingga habis semua
kumpulan.
5. Bermakna
setiap kumpulan berpeluang untuk menyoal dan disoal.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1. Kerjasama
2. Ketelitian
dalam menentukan fakta
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1. Duma
2. Commune
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana P&P sangat ceria
dengan penglibatan aktif setiap kumpulan. 100% pelajar memberi kerjasama dalam aktiviti
berkumpulan.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Merujuk
analisis soalan dan mengenalpasti soalan yang belum keluar atau telah lama
tidak dikeluarkan dalam peperiksaan STPM sebenar.
2.
Mengenalpasti
kata kunci dan isi penting bagi soalan yang diulangkaji
3.
Membuat
catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
4.
Secara
umumnya,aktiviti mengulangkaji adalah bebas mengikut soalan yang dipilih oleh
pelajar sendiri berpandukan buku rujukan milik Panitia yang dipinjamkan oleh
guru.Guru hanya memantau dan memastikan pelajar tidak membuat kerja lain dan
membantu apabila pelajar bertanya.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
kerjasama.
2.
Kerajinan/
daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
tiada
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100 % Pelajar membuat ulangkaji
dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing. Ada yang dapat
menunjukkan hasil ulangkaji dalam bentuk esei dan ada yang dalam bentuk nota
ringkas/rajah minda.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
10:Dasar British dan kesannya terhadap ekonomi negara.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
60% Pelajar dapat menghubungkaitkan setiap fakta
berkenaan berpandukan buku teks.Bakinya, masih perlu bimbingan guru dan perlu
lebih fokus semasa belajar.
|
No comments:
Post a Comment