| |||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
| ||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1. kuiz berkumpulan
2. Setiap kumpulan telah menyediakan soalan masing-masing.
3. Kumpulan pertama akan menyoal kumpulan kedua dan seterusnya hingga habis pusingan pertama.
4. Seterusnya kumpulan 2 akan menyoal kumpulan pertama dan kumpulan-kumpulan lain hingga habis pusingan kedua.Begitulah seterusnya hingga habis semua kumpulan.
5. Bermakna setiap kumpulan berpeluang untuk menyoal dan disoal.
| ||||||||
KBAT
|
menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
tiada
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. Kerjasama
2. Ketelitian dalam menentukan fakta
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
1. Perang Bunga Ros
2. Prikazi
| ||||||||
Refleksi
|
Pengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan. 100% pelajar memberi kerjasama dalam aktiviti berkumpulan.
|
| |||||||||
Catatan
|
Mengawasi kelas peperiksaan:
Pendidikan Islam / Moral
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Merujuk
analisis soalan dan mengenalpasti soalan yang belum keluar atau telah lama
tidak dikeluarkan dalam peperiksaan STPM sebenar.
2.
Mengenalpasti
kata kunci dan isi penting bagi soalan yang diulangkaji
3.
Membuat
catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
4.
Secara
umumnya,aktiviti mengulangkaji adalah bebas mengikut soalan yang dipilih oleh
pelajar sendiri berpandukan buku rujukan milik Panitia yang dipinjamkan oleh
guru.Guru hanya memantau dan memastikan pelajar tidak membuat kerja lain dan
membantu apabila pelajar bertanya.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
kerjasama.
2.
Kerajinan/
daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
tiada
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100 % Pelajar membuat ulangkaji
dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing. Ada yang dapat
menunjukkan hasil ulangkaji dalam bentuk esei dan ada yang dalam bentuk nota
ringkas/rajah minda.
|
| |||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji (sambungan kuiz)
| ||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1. kuiz berkumpulan
2. Setiap kumpulan telah menyediakan soalan masing-masing.
3. Kumpulan pertama akan menyoal kumpulan kedua dan seterusnya hingga habis pusingan pertama.
4. Seterusnya kumpulan 2 akan menyoal kumpulan pertama dan kumpulan-kumpulan lain hingga habis pusingan kedua.Begitulah seterusnya hingga habis semua kumpulan.
5. Bermakna setiap kumpulan berpeluang untuk menyoal dan disoal.
| ||||||||
KBAT
|
menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
tiada
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. Kerjasama
2. Ketelitian dalam menentukan fakta
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
1. Perarakan Garam
2. Calvinisme
| ||||||||
Refleksi
|
Pengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan. 100% pelajar memberi kerjasama dalam aktiviti berkumpulan.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Merujuk
analisis soalan dan mengenalpasti soalan yang belum keluar atau telah lama
tidak dikeluarkan dalam peperiksaan STPM sebenar.
2.
Mengenalpasti
kata kunci dan isi penting bagi soalan yang diulangkaji
3.
Membuat
catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
4.
Secara
umumnya,aktiviti mengulangkaji adalah bebas mengikut soalan yang dipilih oleh
pelajar sendiri berpandukan buku rujukan milik Panitia yang dipinjamkan oleh
guru.Guru hanya memantau dan memastikan pelajar tidak membuat kerja lain dan
membantu apabila pelajar bertanya.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
kerjasama.
2.
Kerajinan/
daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
tiada
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100 % Pelajar membuat ulangkaji
dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing. Ada yang dapat
menunjukkan hasil ulangkaji dalam bentuk esei dan ada yang dalam bentuk nota
ringkas/rajah minda.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Merujuk
analisis soalan dan mengenalpasti soalan yang belum keluar atau telah lama
tidak dikeluarkan dalam peperiksaan STPM sebenar.
2.
Mengenalpasti
kata kunci dan isi penting bagi soalan yang diulangkaji
3.
Membuat
catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
4.
Secara
umumnya,aktiviti mengulangkaji adalah bebas mengikut soalan yang dipilih oleh
pelajar sendiri berpandukan buku rujukan milik Panitia yang dipinjamkan oleh
guru.Guru hanya memantau dan memastikan pelajar tidak membuat kerja lain dan
membantu apabila pelajar bertanya.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
kerjasama.
2.
Kerajinan/
daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
tiada
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100 % Pelajar membuat ulangkaji
dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing. Ada yang dapat
menunjukkan hasil ulangkaji dalam bentuk esei dan ada yang dalam bentuk nota
ringkas/rajah minda.
|
| |||||||||
Catatan
|
Mengawasi kelas peperiksaan:
Pelajar mengulangkaji.
|
| |||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji Tema 1,Penggal 1.
| ||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
tiada
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Refleksi
|
Pengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana P&;P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Keadaan kelas adalah terkawal.
|
| |||||||||
Tajuk
|
Bab 10:Dasar British dan kesannya terhadap ekonomi negara.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menganalisis.
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
Sedia berubah ke arah kemajuan.
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
Buku Teks Sejarah Ting.4 m/s 261-262.
| ||||||||
Refleksi
|
50% Pelajar dapat menghubungkaitkan setiap fakta berkenaan berpandukan buku teks. Selebihnya, masih tidak dapat membuat kaitan antara setiap fakta, tambahan pula mereka juga tidak membawa buku teks.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji Tema 1,Penggal 1.
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi
tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian kuiz berjalan lancar.
Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Keadaan
kelas adalah terkawal.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Merujuk
analisis soalan dan mengenalpasti soalan yang belum keluar atau telah lama
tidak dikeluarkan dalam peperiksaan STPM sebenar.
2.
Mengenalpasti
kata kunci dan isi penting bagi soalan yang diulangkaji
3.
Membuat
catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
4.
Secara
umumnya,aktiviti mengulangkaji adalah bebas mengikut soalan yang dipilih oleh
pelajar sendiri berpandukan buku rujukan milik Panitia yang dipinjamkan oleh
guru.Guru hanya memantau dan memastikan pelajar tidak membuat kerja lain dan
membantu apabila pelajar bertanya.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
kerjasama.
2.
Kerajinan/
daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
tiada
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100 % Pelajar membuat ulangkaji
dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing. Ada yang dapat
menunjukkan hasil ulangkaji dalam bentuk esei dan ada yang dalam bentuk nota
ringkas/rajah minda.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji Tema 1,Penggal 1.
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi
tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian kuiz berjalan lancar.
Suasana P&P sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Keadaan
kelas adalah terkawal.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
10:Dasar British dan kesannya terhadap ekonomi negara.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
buih/menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
Pelajar dapat menyatakan maksud pembandaran beserta contoh bandar yang muncul
semasa penjajahan British.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji Bahagian A,Penggal 3.
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1. kuiz
berkumpulan
2. Setiap
kumpulan telah menyediakan soalan masing-masing.
3. Kumpulan
pertama akan menyoal kumpulan kedua dan seterusnya hingga habis pusingan
pertama.
4. Seterusnya
kumpulan 2 akan menyoal kumpulan pertama dan kumpulan-kumpulan lain
hingga habis pusingan kedua.Begitulah seterusnya hingga habis semua
kumpulan.
5. Bermakna
setiap kumpulan berpeluang untuk menyoal dan disoal.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1. Kerjasama
2. Ketelitian
dalam menentukan fakta
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1. nasionalisme
2. The
Malay Dilema
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana P&P sangat ceria
dengan penglibatan aktif setiap kumpulan. 100% pelajar memberi kerjasama
dalam aktiviti berkumpulan.
|
RPH telah disemak, teruskan usaha anda.
ReplyDelete