Tarikh
|
30-31/1/17(Isnin
dan Selasa)
|
Catatan
|
Cuti
Sempena Tahun Baru China
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan,
Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mencirikan
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih berganda/Membandingbeza
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
1. Teks Sejarah STPM Penggal 2,Pelangi
2. Teks Sejarah STPM Penggal 2,Oxford
Fajar.
3. Teks Pra-U STPM Sejarah Islam, Sasbadi
|
||||||||
Refleksi
|
6AK4**..Tajuk ini adalah ulangan
bagi kelas ini kerana bermula selepas cuti TBC,jadual bagi kelas 6AK4/5
digabungkan bagi mata pelajaran Sejarah.
100% pelajar
dapat menghuraikan
konsep dan ciri-ciri khalifah.serta menjelaskan kaedah pemilihan khalifah.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
||||||||
Objektif
|
1.
Mengenalpasti langkah-langkah yang tepat dalam penghasilan
kerja kursus pelajar.
2.
Memastikan proposal yang dihasilkan tepat seperti format
yang dikehendaki sebelum pelajar mencetaknya untuk dihantar kepada guru.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
latar/tempoh
masa kajian.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Hanya 50% pelajar membuat proposal
mengikut format yang tepat. Bakinya perlu bimbingan.Guru membantu membuat
penambahbaikan.Bagaimanapun disebabkan masa yang terhad, penambahbaikan tidak
dapat dibuat secara menyeluruh bagi semua aspek. Guru juga memberi penerangan
sekali lagi bagi setiap aspek yang ada dalam penyediaan proposal. Pelajar
yang sudah berjaya menghasilkan proposal yang baik juga membantu rakan mereka
yang memerlukan.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
1. Teks Sejarah STPM Penggal 2,Pelangi
2. Teks Sejarah STPM Penggal 2,Oxford
Fajar.
3. Teks Pra-U STPM Sejarah Islam, Sasbadi
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menjelaskan sumbangan
khalifah al-Rasyidin iaitu Khalifah Abu Bakar dan Khalifah Umar
al-Khattab.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan,
Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
1. Teks Sejarah STPM Penggal 2,Pelangi
2. Teks Sejarah STPM Penggal 2,Oxford
Fajar.
3. Teks Pra-U STPM Sejarah Islam, Sasbadi
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menjelaskan sumbangan
khalifah Umayyah iaitu Khalifah Umar Abdul Aziz dan Abbasiyah
iaitu Khalifah Harun al-Rasyid.
|
No comments:
Post a Comment