|
|||||||||
Tajuk |
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Kuliah
dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di China pada abad ke-16
sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 2 ciri
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Gerakan,
persatuan, kelab, dan kesatuan yang berkaitan dengan agama, ekonomi, sosial,
dan politik
|
||||||||
Objektif
|
Membincangkan
sebab penubuhan dan matlamat gerakan, persatuan, kelab, dan kesatuan yang
mendukung gerakan nasionalisme.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
.
|
||||||||
KBAT
|
Membanding
beza
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Semua
pelajar melibatkan diri dalam
perbincangan kumpulan.Mereka dapat menjelaskan gerakan,
persatuan, kelab, dan kesatuan yang berkaitan dengan agama, ekonomi, sosial,
dan politik sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2
ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Jerman
pada abad ke-16-18
sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 2 ciri
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Pendudukan Jepun 1941-1945
|
||||||||
Objektif
|
Menghuraikan
dasar dan kesan pendudukan Jepun ke atas gerakan mencapai kemerdekaan.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan dasar dan kesan pendudukan Jepun ke
atas gerakan mencapai kemerdekaan. sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 kesan bagi setiap aspek .
|
|
||||||||||
Tajuk |
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
|||||||||
Objektif |
|
|||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
|||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
|||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
|||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
|||||||||
Konsep/Istilah |
|
|||||||||
Sumber rujukan |
|
|||||||||
Refleksi |
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Perancis pada
abad ke-16-18.
sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 2 ciri .
|
|||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Perjuangan secara berperlembagaan 1946-1960:Malayan Union.
|
|||||||||
Objektif
|
|
|||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
|||||||||
KBAT
|
Menilai
|
|||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/hubungan seluruh bahagian
|
|||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
|||||||||
Konsep/Istilah
|
|
|||||||||
Sumber rujukan
|
|
|||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan penentangan orang Melayu terhadap
Malayan Union
dan Gerakan Anti-Penyerahan di Sarawak.sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 faktor
dan kesan .
|
|||||||||
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi kapitalisme di England pada abad
ke-16-18 sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 2 ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
: Perjuangan secara
berperlembagaan 1946-1960: Persekutuan Tanah Melayu 1948
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan pembentukan Persekutuan Tanah Melayu
1948 dan menggalurkan perkembangan
perlembagaan di Sabah dan Sarawak sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 ciri
|
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi kapitalisme di Amerika
Syarikat pada abad ke-16-18 sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2
ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
: Perjuangan secara
berperlembagaan 1946-1960 : Parti Komunis Malaya.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
· Bincangkan
langkah-langkah yang diambil oleh kerajaan untuk mengatasi kegiatan Parti
Komunis Malaya antara tahun 1948-1963.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Parti
Komunis Malaya.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menyusun langkah-langkah
mengatasi ancaman Parti Komunis Malaya.sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 cara yang berkesan
.
|
Tarikh
|
15/7/17 (Sabtu)
|
Catatan
|
Ceriathon/ Gotong Roong PIBG SMK
Serian.
|
No comments:
Post a Comment