|
|||||||||
Tajuk |
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT
|
Membanding beza
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Alir/membuat
urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan
dalam bidang perdagangan dan perniagaan di Portugal pada abad ke-16-18
sekurang-kurangnya dengan menjelaskan satu aspek perubahan.. |
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
:
Kemerdekaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan dan
menganalisis langkah-langkah mencapai kemerdekaan pada abad ke-20 mengikut
kronologi berpandukan rajah minda yang dilukis oleh guru.
|
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT
|
Membanding beza
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Alir/membuat
urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat membincangkan perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan
dalam bidang perdagangan dan perniagaan di Belanda pada abad ke-16-18
sekurang-kurangnya dengan menjelaskan satu aspek perubahan.. . |
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
: Pembentukan Malaysia.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan lancar, cuma pada masa akan datang,perlukan sedikit
penambahbaikan terhadap nota pembentangan yang terlalu padat. Sepatutnya nota
ditulis dengan ringkas dan lebih sesuai juga jika dibuat dalam bentuk rajah
minda. |
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membanding
beza
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
Menghargai
kemajuan dalam bidang Pertanian
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar dapat
menjelaskan perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang
Pertanian di Belanda pada abad ke-17-18 sekurang-kurangnya dengan
menjelaskan satu aspek perubahan..
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Mula Tema 4: Pengisian
Kemerdekaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul
dan mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan lancar.
Bahan pembentangan disediakan dengan baik. 100%Pelajar dapat menghuraikan
sistem pemerintahan Malaysia pada abad ke-20 dan dikaitkan dengan situasi
semasa,tambahan pula mereka juga mempelajari topik ini dalam subjek Pengajian
Am.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
Membincangkan
perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Pertanian di England
pada abad ke-17-18.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah
dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Membanding
beza
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
Menghargai
kemajuan dalam bidang Pertanian
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Peristiwa Black
Death
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Objekti pdpc tercapai. Pelajar
dapat mengemukakan contoh yang bersesuaian dengan tajuk.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
4: Pengisian Kemerdekaan.
Pembinaan Negara Bangsa :Pembangunan sosial
pada abad ke-20.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan lancer walaupun
seorang ahli tidak hadir. 100%Pelajar dapat menjelaskan usaha-usaha ke
arah pembangunan sosial negara pada abad ke-20.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membanding
beza
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
Menghargai
kemajuan dalam bidang Perindustrian
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Objekti pdpc tercapai. Pelajar
dapat mengemukakan contoh yang bersesuaian dengan tajuk.suasana kelas
terkawal.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
4: Pengisian Kemerdekaan.
Pembinaan Negara Bangsa :Pembangunan
ekonomi pada abad ke-20.
|
||||||||
Objektif
|
Menganalisis
usaha-usaha ke arah pembangunan ekonomi.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
3.
rumusan pembentangan.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Rancangan Pembangunan Negara Fasa 1
dan 2
2.
Dasar Ekonomi Baru.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan lancar .100%Pelajar
dapat menjelaskan usaha-usaha ke arah pembangunan ekonomi negara pada
abad ke-20 dengan memberi contoh yang sesuai . sesi soal-jawab terkawal dan
mendapat reaksi positi daripada semua pelajar.
|
No comments:
Post a Comment