|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
Menghargai
kemajuan pemikiran dan ilmu pengetahuan
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan
berjalan lancar. Objektif pdpc tercapai. Pelajar kurang bertanya soalan
semasa sesi soal-jawab, Guru meminta plajar membuat nota ringkas di rumah.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
1: Masyarakat.
:Pembesar
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Objektif
pdpc tercapai .100%Pelajar dapat menjelaskan konsep, hierarki dan
peranan pembesar di Vietnam dan Thailand (Abad ke-19) dan membuat
perbandingan ringkas antara keduanya. Pelajar juga dapat menatakan
perbandingan konsep pembesar bagi kedua-dua negara sekurang-kurangnya dari
segi golongan ang layak menjadi pembesar.
|
|
|||||||||
Perkara
|
Mengawasi kelas peperiksaan:
Pengajian Am
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar mengulangkaji sebelum
peperiksaan. Semasa peperiksan berlangsung, suasana kelas terkawal. Pelajar
menjawab dengan tenang.
|
|
|||||||||
Perkara
|
Mengawasi kelas peperiksaan:
Kesusasteraan Melayu Komunikatif
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar mengulangkaji sama ada
secara individu atau berkumpulan. Ada juga yang bersembang.Peperiksaan mula
selepas rehat.
|
|
|||||||||
Perkara
|
Mengawasi kelas peperiksaan:
Ulangkaji
|
||||||||
Refleksi
|
Ulangkaji tajuk2 penting. Guru
sebagai fasilitator. Kehadiran tidak wajib untuk semua pelajar. Siapa yang
minat saja hadir kerana minggu peperiksaan sebenarnya tiada kelas luar sidang.
|
|
|||||||||
Perkara
|
Mengawasi kelas peperiksaan:
Bahasa Melayu
|
||||||||
Refleksi
|
Peperiksaan sedang berlangsung. Pada
akhir waktu, hampir 15% pelajar sudah
tidur.Kumpulan ini dari kalangan yang tidak serius belajar.Apabila diegur,
mereka tetap tidak mahu meneruskan menjawab soalan. Mungkin mereka sudah
berpuas hati dengan jawapan yang ditulis.
|
|
|||||||||
Perkara
|
Mengawasi kelas peperiksaan:
Seni Visual
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar mengulangkaji kerana
peperiksaan mula selepas rehat. Ada juga beberapa pelajar yang berbual
kosong. Bagaimanapun, keadaan kelas terkawal.Mereka tidak bising
|
|
|||||||||
Perkara
|
Mengawasi kelas peperiksaan:
Sejarah
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar mengulangkaji bagi kertas
Sejarah yang akan bermula jam 10.35 nanti. Ada segelintir yang serius belajar
dan selebihnya kurang serius.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Mula
Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Objekti pdpc tercapai 50% sahaja.
Banyak aspek yang ditanya oleh pelajar kerana tajuk ini skopnya agak luas.
Pdpc tajuk ini akan disambung pada hari berikutnya.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
1: Masyarakat.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan konsep dan susun lapis masyarakat di Vietnam dan
Indonesia (Abad ke-19) dan membuat perbandingan umum antara keduanya
sekurangnya dengan memberi perbandingan ringkas.
|
No comments:
Post a Comment