|
|||||||||
Tajuk
|
Mula
Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Objekti pdpc tercapai 100% . Pelajar
dapat menyatakan faktor-faktor dan kesan-kesan Perang Candu 1 dan 11 .Pelajar
juga membuat catatan nota ringkas.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
1: Masyarakat.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membanding
beza
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan
berjalan lancer dan mengambil masa sekejap sahaja.100% Pelajar dapat
menjelaskan ciri-ciri ekonomi tradisional dan ekonomi komersial di
Vietnam dan Indonesia pada abad ke-19.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Mula
Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
Pelajar dapat menjelaskan reaksi masyarakat tempatan di China terhadap
peluasan kuasa Barat dan kesan penjajahan Barat terhadap negara berkenaan
dalam pelbagai aspek terutamanya yang berkaitan dengan Pemberontakan
Boxer,sekurang-kurangnya dengan memberi satu contoh bagi setiap aspek.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
2: Transformasi Masyarakat.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
Pelajar dapat menjelaskan faktor dan cara peluasan kuasa asing
di Indonesia pada abad ke-19 sekurang-kurangnya
dengan memberi satu contoh bagi setiap faktor dan cara peluasan kuasa asing .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar
dapat menjelaskan reaksi masyarakat tempatan di India terhadap peluasan
kuasa Barat dan kesan penjajahan Barat terhadap negara berkenaan dalam
pelbagai aspek sekurang-kurangnya dengan memberi satu contoh bagi setiap
aspek..
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
2: Transformasi Masyarakat.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
Pelajar dapat menjelaskan faktor dan cara peluasan kuasa asing
di Myanmar pada abad ke-19 iaitu melalui Perang
Inggeris-Myanmar 1 dan 2 .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar
dapat menjelaskan transformasi sosial, ekonomi, dan kemunculan
intelektual tempatan di China kesan daripada penjajahan Barat terhadap
negara berkenaan sekurang-kurangnya dalam satu aspek misalnya yang berkait
dengan pembaharuan dalam Gerakan Menguatkan Diri dan Gerakan Islah
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
2: Transformasi Masyarakat.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Objekti pdpc tercapai 100% . Pelajar
dapat menyatakan faktor-faktor dan kesan-kesan Perang-Inggeris-Myanmar 3 sekurang-kurangnya
dalam satu aspek misalnya yang berkait dengan keruntuhan Dinasti Konbaung .Pelajar juga membuat catatan nota ringkas.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar
dapat menjelaskan transformasi sosial, ekonomi, dan kemunculan
intelektual tempatan di India kesan daripada penjajahan Barat terhadap
negara berkenaan sekurang-kurangnya dalam
satu aspek misalnya yang berkait
dengan pembaharuan sosial oleh
pertubuhan Hindu dan Islam.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
2: Transformasi Masyarakat.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1. Kerjasama
2. Sedia berkorban
mempertahankan negara
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab penentangan masyarakat
tempatan terhadap kuasa asing di Indonesia dan Myanmar pada abad
ke-19 sekurang-kurangnya dengan menjelaskan 2 sebab. .
|
No comments:
Post a Comment