|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif
|
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan Peperiksaan
Percubaan Semenanjung 2016 hingga 2018.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. kerjasama.
2. Kegigihan/daya usaha
3. Rela berkorban
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Golongan
Al-Riddah
2.
Jihad
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Perbincangan berjalan lancer Pelajar
membuat catatan ringkas.. Bahan berkaitan telah diberi kepada pelajar dalam
pelbagai medium seperti emel, Whatsapp dan telegram.
|
Tarikh
|
1 MEI 2018 (SELASA)
|
Catatan
|
CUTI UMUM:
HARI PEKERJA
|
|
|||||||||
Catatan
|
Minggu Orientasi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif
|
1. Menghuraikan fakta penting bagi
soalan Peperiksaan Percubaan Semenanjung 2016 hingga 2018.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1.
kerjasama
2.
Kegigihan/daya
usaha
3.
Rela berkorban
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Ilmu
mantiq atau ilmu logik
2.
Siasah
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar mencatat nota.
Perbincangan/ulangkaji akan disambung pada hari berikutnya.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif
|
1. Menghuraikan fakta penting bagi
soalan Peperiksaan Percubaan Semenanjung 2016 hingga 2018.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. kerjasama.
2. Kegigihan/daya usaha
3. Rela berkorban
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.Etika dan strategi peperangan
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar membuat catatan fakta
penting.Semua pelajar memberi kerjasama semasa mengulangkaji..
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
ULANGKAJI
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan fakta penting bagi
setiap tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
PUSINGAN 1:
PUSINGAN 2:
·
kuiz
berkumpulan CABUTAN BERTUAH.
·
Setiap kumpulan menyediakan dua soalan beserta
jawapan atas kertas berasingan.
·
Kertas
berkenaan dihantar kepada guru.
·
Cabutan
undi pada kertas undi seperti biasa.
·
Kertas
soalan dan jawapan yang disediakan oleh setiap kumpulan diberi nombor oleh guru secara rawak.
·
Semasa
sesi penyoalan barulah pelajar mengetahui adakah nombor yang mereka cabut
undi pada kad nombor sama dengan soalan yang kumpulan mereka sediakan.
·
Jika
sesuatu kumpulan mendapat soalan yang mereka sediakan sendiri ,itu bermakna
mereka mendapat NOMBOR BERTUAH.
·
Nilai markah ialah 2 markah .Tiada soalan terbuka.
|
||||||||
KBAT
|
Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih berganda/Membanding beza
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
Menghargai
kepentingan ilmu dalam kehidupan
2.
Kerjasama
3.
toleransi
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Syiah dan Khawarij
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Perjalanan kuiz adalah lancer.Bagi
Kuiz Cabutan Bertuah, terdaat 2 kumpulan yang mendapat soalan sendiri.Bagaimanapun,
hanya 1 kumpulan dapat mengingat jawapan bagi soalan tersebut.Juara bertahan
masih disandang oleh kumpulan Balqis.
|
No comments:
Post a Comment