|
|||||||||
Catatan
|
Minggu Orientasi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif
|
1. Mengumpulkan
fakta penting bagi soalan Peperiksaan Percubaan Semenanjung 2016
hingga 2018.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Pelajar belajar sendiri dengan
dipantau oleh guru.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. kerjasama.
2. Kegigihan/daya usaha
3. Rela berkorban
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Perjanjian
Zimmah
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
90% Pelajar tekun mengulangkaji
dan membuat catatan. Ada yang belajar sendiri dan ada yang belajar dalam
kumpulan.Pelajar merujuk guru jika perlu.
10% pelajar kurang serius belajar,
masih bersembang kosong walaupun ditegur berulang kali.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif
|
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan Peperiksaan
Percubaan Semenanjung 2016 hingga
2018.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1.
kerjasama
2.
Kegigihan/daya
usaha
3.
Rela berkorban
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Perjanjian
Jessy
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Hampir keseluruhan pelajar mengulangkaji
dan membuat catatan. Terdapat seorang pelajar tidur dengan alas an mengantuk
kerana belajar hingga lewat malam. Beliau dinasihati supaya bijak mengatur
masa belajar.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
·
Masyarakat feudal
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menjelaskan
definisi masyarakat feudal melalui rajah minda yang diterangkan guru di papan
tulis. Pelajar dapat menjelaskan sekurang-kurangnya 2 ciri masyarakat feudal.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif
|
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan Peperiksaan
Percubaan Semenanjung 2016 hingga
2018.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. kerjasama.
2. Kegigihan/daya usaha
3. Rela berkorban
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.ghanimah dan fay
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar tekun mengulangkaji dan
membuat catatan. Ada yang belajar sendiri dan ada yang belajar dalam
kumpulan.Pelajar merujuk guru jika perlu. Pelajar juga meminjam bahan
bercetak yang dibawa oleh guru.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri feudalisme di England sekurang-kurangnya dalam 2 aspek.
|
Tarikh
|
17
-18 MEI 2018
|
Catatan
|
CUTI
UMUM SEMPENA KEPUTUSAN PILIHAN RAYA UMUM.
|
No comments:
Post a Comment