|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
2: Transformasi Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menyelesai
masalah
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan faktor dan cara peluasan kuasa asing
di Negeri-negeri Melayu
sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 isi penting.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan definisi dan ciri-ciri masyarakat Industri di Jerman sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 4
ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
2: Transformasi Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
Membincangkan
faktor dan cara peluasan kuasa asing di Sabah, dan Sarawak.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menyelesai
masalah
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
mekantilisme
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan faktor dan cara peluasan kuasa asing
di Sabah dan
Sarawak, Pelajar membuat catatan fakta penting.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Mula Tema 2:Pemerintahan dan
Pentadbiran
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan peranan
raja/maharaja dalam pemerintahan di China dalam pelbagai aspek .Pembentangan berjalan lancar. Majoriti
pelajar memberi kerjsama dengan bertanya pelbagai soalan manakala
segelintirnya kurang memberi fokus kepada pembentanagn rakan mereka.
Pelajar yang kurang membei fokus
ditanya soalan berkenaan pembentanagn pelajar sebagai amaran agar memberi
tumpuan pada masa akan datang.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
2: Transformasi Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab penentangan masyarakat
tempatan terhadap kuasa asing di Negeri-negeri Melayu.sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2
sebab beserta kesan penentangan . Pembentangan berjaya dihabiskan kerana satu
kumpuln hanya membentangkan penentangan bagi satu negeri.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 2:Pemerintahan dan
Pentadbiran
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mensintesis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan peranan raja/maharaja sekurang-kurangnya dengan
mengemukakan 2 isi Setiap kumpulan
hanya membentangan peranan dan sumbangan bagi seorang Tsar.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
2: Transformasi Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menilai sebab-sebab penentangan
masyarakat tempatan terhadap kuasa asing di Sabah, dan Sarawak.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
adat masyarakat Iban
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab penentangan masyarakat
tempatan terhadap kuasa asing di Sabah, dan Sarawak.sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2
sebab beserta kesan penentangan .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 2:Pemerintahan dan
Pentadbiran
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan dan membandingkan peranan pembesar dalam pemerintahan.sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 3 aspek berkaitan .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 2: Transformasi
Masyarakat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
t
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Semua pelajar membuat catatan
rajah minda.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 2:Pemerintahan dan
Pentadbiran
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan peranan pembesar dalam pemerintahan.di Rusia sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2
perkara
|
No comments:
Post a Comment