Tarikh
|
10/9/18
(Isnin)
|
Catatan
|
Cuti
Umum: Hari Keputeraaan Yang Di-Pertuan Agong (8 Sept.) .
:Hari Keputeraaan Yang
Di-Pertua Negeri Sarawak (9
Sept.) .
|
Tarikh
|
11/9/18 (Selasa)
|
Catatan
|
Cuti Umum: Awal Muharram
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
Perjuangan
mencapai kemerdekaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat
menjelaskan proses perjuangan mencapai kemerdekaan di Myanmar dan Indonesia
mengikut kronologi pada abad ke-20 bermula dengan zaman pendudukan Jepun
hingga merdeka dengan dibantu oleh carta alir.Tamat tema 3..
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
Pelajar dapat menjelaskan sebab dan kesan
Perang Dingin terutama yang melibatkan Russia dan
Amerika Syarikat (abad ke-20) sekurang-kurangnya dalam 2 aspek.Mereka juga
dapat melengkapkan Jadual perbandingan antara Blok Kapitalis dengan Blok
Komunis.
|
|
|||||||||||||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Mula
Tema 4: Pengisian Kemerdekaan
|
||||||||||||||||||
Objektif
|
|
||||||||||||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
2.
Penegasan isi/huraian oleh pelajar dan guru.
|
||||||||||||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||||||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||||||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1. Kerjasama
2. Mempertahankan
kedaulatan negara
|
||||||||||||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||||||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||||||||||||
Refleksi
|
Semua kumpulan berjaya melengkapkan jadual
dengan ketepatan fakta 95%. Isi tambahan dibantu oleh guru. 100% Pelajar dapat menjelaskan isi penting
yang dilengkapkan dalam jadual.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN
B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema
4: Pengisian Kemerdekaan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul
dan mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1. kerjasama
2. kreatif dan
inovatif dalam usaha membangunkan ekonomi negara
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% proses pembentangan
teratur dan terkawal. Penjelasan isi mudah diahami.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentang
dapat menjelaskan langkah-langkah mendapatkan kedaulatan dan
dekolonisasi oleh orang tempatan di China pada abad ke 20 mengikut kronologi
tetapi merangkumi 80% fakta sahaja.Manakala fakta selebihnya dijelaskan oleh
guru. Sebenarnya skop bagi tajuk ini agak luas dan pelajar hanya merujuk satu
bahan rujukan sahaja menyebabkan isi pembentangan kurang lengkap.
|
No comments:
Post a Comment