|
|||||||||
Perkara
|
Peperiksaan
Percubaan STPM:
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar
mengulangkaji sebelum peperiksaan untuk kertas seterusnya..
|
|
|||||||||
Refleksi
|
Pelajar mengulangkaji di rumah
kerana tiada kelas luar sidang pada minggu peperiksaan.
|
|
|||||||||
Perkara
|
Peperiksaan
Percubaan STPM:
Pengajian Am 1
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar menjawab dengan tenang.
|
|
|||||||||
Perkara
|
Peperiksaan
Percubaan STPM:
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar
mengulangkaji sebelum peperiksaan.
|
|
|||||||||
Perkara
|
Peperiksaan
Percubaan STPM:
Sejarah 3
|
||||||||
Refleksi
|
Mengawasi pelajar. Semuanya
berjalan lancar
|
|
|||||||||
Perkara
|
Peperiksaan
Percubaan STPM:
MUET Reading 1
|
||||||||
Refleksi
|
Guru bertugas mengedarkan kertas
soalan dan mengawasi kelas.
|
|
|||||||||
Perkara
|
Peperiksaan
Percubaan STPM:
MUET Reading 3
|
||||||||
Refleksi
|
Guru bertugas mengedarkan kertas
soalan dan mengawasi kelas.
|
|
|||||||||
Perkara
|
Peperiksaan
Percubaan STPM:
Sejarah
1
|
||||||||
Refleksi
|
Mengawasi
kelas peperiksaan.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
ULANGKAJI:
1.
LATIHAN
MENULIS ESEI
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menghasilkan esei yang jelas dan tepat mengikut format.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Membuat
semakan terhadap kerja rumah pada hari sebelumnya.
2.
Latihan
menulis esei berpandukan soalan yang terdapat dalam topik tumpuan.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1.
Kegigihan/daya
usaha
2.
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Badan Penapis (Do Sat Vien)
|
||||||||
Sumber rujukan
|
1.
Sejarah
Asia Tenggara,Penggal 3,Pelangi
|
||||||||
Refleksi
|
40% pelajar menghantar esei hari
sebelumnya untuk disemak dan ditambah baik bersama guru. Pelajar lain
menyambung tugasan dalam kelas. Pelajar yang dah siap memulakan tugasan baru
sambil menunggu giliran untuk guru menyemak dan membuat penambahbaikan
bersama pelajar.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
ULANGKAJI:
LATIHAN MENULIS ESEI
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menghasilkan esei yang jelas dan tepat mengikut format.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Membuat
semakan terhadap kerja rumah pada hari sebelumnya.
2.
Latihan
menulis esei berpandukan soalan yang terdapat dalam topik tumpuan.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
Kegigihan/daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Middle Kingdom.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Hanya 20% pelajar menghantar esei
hari sebelumnya untuk disemak dan ditambah baik bersama guru. Pelajar lain
menyambung tugasan dalam kelas. Pelajar yang sudah menghantar latihan
terdahulu, memulakan tugasan baru sambil menunggu giliran untuk guru memanggil
nama mereka bagi menyemak dan membuat penambahbaikan esei mereka
bersama-sama..
|
No comments:
Post a Comment