|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan
maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian
kuiz berjalan lancar. Suasana PdPc sangat ceria dengan penglibatan aktif
setiap kumpulan.Keadaan kelas adalah terkawal.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan
maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Magna
Carta
2.
Habeas Corpus Act
3.
Sake
4.
Pengisytiharan
Hak
5.
Revolusi
Cemerlang
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian
kuiz berjalan lancar. Suasana PdPc sangat ceria dengan penglibatan aktif
setiap kumpulan.Pelajar seronok terutama ketika memilih kertas undi.Keadaan
kelas adalah terkawal.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan
maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Kabinet
Negeri
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian
kuiz berjalan lancar dengan penglibatan aktif setiap ahli kumpulan.
Bagaimanapun, ada sesetengah soalan mudah yang tidak dapat dijawab oleh
pelajar kerana belum habis mengulangkaji.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan
maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Holy
Shod
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian
kuiz berjalan lancar dengan penglibatan aktif setiap ahli kumpulan. Banyak
soalan yang dapat dijawab dengan baik terutama oleh peserta kumpulan Kimochi.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1. Merujuk analisis
soalan dan mengenalpasti soalan yang belum keluar atau telah lama tidak
dikeluarkan dalam peperiksaan STPM sebenar.
2. Mengenalpasti kata
kunci dan isi penting bagi soalan yang diulangkaji
3. Membuat catatan
sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
4. Secara
umumnya,aktiviti mengulangkaji adalah bebas mengikut soalan yang dipilih oleh
pelajar sendiri berpandukan buku rujukan milik Panitia yang dipinjamkan oleh
guru.Guru hanya memantau dan memastikan pelajar tidak membuat kerja lain dan
membantu apabila pelajar bertanya.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1. kerjasama.
2. Kerajinan/ daya
usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Majlis
Raja2.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100
% Pelajar membuat ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan
masing-masing. Ada yang dapat menunjukkan hasil ulangkaji dalam bentuk esei
dan ada yang dalam bentuk nota ringkas/rajah minda.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Kuliah
dan sumbang saran.
2.
Latihan
mengarang esei
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar membuat latihan mengarang
esei.Guru membuat pemantauan. dari meja ke meja untuk menyemak/membuat
penambahbaikan terhadap pengenalan , huraian isi,penegasan dan kesimpulan
oleh pelajar Hanya 10% pelajar berjaya menyiapkan keseluruhan esei dalam
kelas. Selebihnya perlu menyambungnya di rumah.
|
Tarikh
|
18/10/18 (Khamis)
|
Catatan
|
Tiada PdPc kerana semua pelajar
6S1E dan 6S3E terlibat dalam Pameran Seni Visual di Dewan Sri Sadong.
|
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh/Hari
|
19/10/18
(Jumaat)
|
Kelas/Bilangan
Pelajar
|
6S3E/
24 pelajar
|
Masa
|
9.45-10.45
|
Refleksi
|
Tiada
PdPc kerana semua pelajar 6S3 terlibat dalam Ceramah Kerjaya anjuran
ESSSA di Bilik Mesyuarat 4.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
ULANGKAJI:
·
Latihan
mengarang esei.
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menghasilkan
esei yang jelas dan tepat mengikut format.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
·
Membuat semakan
terhadap kerja rumah pada hari sebelumnya.
1.
Pelajar
menghantar esei mereka
2.
Guru
membaca keseluruhan esei dan membuat pembetulan/penambahbaikan bersama
pelajar.
·
Latihan
mengarang esei berdasarkan senarai soalan yang ada dalam topik tumpuan.
Pelajar diberi kebebasan memilih soalan yang dikehendaki untuk membuat
latihan .
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. kerjasama.
2. Kegigihan/daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
swadesi
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
10% Pelajar menyiapkan tugasan
yang diberi pada hari sebelumnya. Pelajar lain masih perlu menyambung tugasan
dalam kelas.Semua pelajar 6S1E tiada dalam kelas kerana terlibat dalam
mengemas kembali bahan pameran pada hari sebelumnya.
|
No comments:
Post a Comment