|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
Membincangkan
faktor-faktor peluasan kuasa Barat pada zaman pemerintahan Khalifah
Uthmaniyah (abad ke-18-20M).
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Pembentangan oleh kumpulan Hafizuddin
2.
Sesi soal-jawab
3.
Penegasan tajuk oleh guru dan pembentang
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat
menerangkan
faktor-faktor peluasan kuasa Barat pada zaman pemerintahan Khalifah
Uthmaniyah (abad ke-18-20M) sekurang-kurangnya dengan menyenaraikan 2 faktor.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membuat
gambaran mental
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar
dapat menjelaskan reaksi masyarakat tempatan terhadap peluasan kuasa Barat di
Mesir dan Algeria (abad ke-19-20M) sekurang-kurangnya
dengan menyenaraikan 2 tindak balas/reaksi.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan Pembentukan
Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah
dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menerangkan
faktor kemunculan gerakan nasionalisme di Mesir dan Syria (abad ke-20) sekurang-kurangnya dengan menyenaraikan
2 faktor..
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan penglibatan Khalifah Uthmaniyah dalam Perang
Dunia Pertama (abad ke-20).
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
Kbkk
|
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor pembentukan negara bangsa Turki
.PdPc untuk tajuk di Mesir tidak berjaya
dilaksanakan kerana pelajar mengambil sedikit masa untuk membuat pembetulan
kerja kursus.
|
No comments:
Post a Comment