|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:KK
|
||||||||
Objektif
|
1. Memastikan setiap pelajar membawa setiap hasil kerja
mereka
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Pelajar membawa fail beserta
dokumen berkaitan dan disusun mengikut urutan dengan dipantau oleh guru.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Nota akhir dan bibliografi.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar diminta hantar awal sebelum
tarikh yang ditetapkan oleh MPM bagi memnberi ruang mereka membuat pembetulan
jika ada kesilapan.
Tiada pelajar menghantar esei kerja kursus
walaupun telah dimaklumkan awal sebelum cuti.100% pelajar masih belum
sempurna eseinya dan masih membuat penambahbaikan. Kerja penambahbaikan akan
disambung semasa kelas tambahan petang nanti.
Pelajar juga diingatkan agar
menyiapkan slide powerpoint untuk pembentangan sepertimana yang telah
ditunjukkan contoh dalan kumpulan Whatsapp kelas.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:KK
|
||||||||
Objektif
|
1. Memastikan setiap pelajar membawa setiap hasil kerja
mereka
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Pelajar membawa fail beserta
dokumen berkaitan dan disusun mengikut urutan dengan dipantau oleh guru.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap / hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotism /Kemahiran insaniah
|
Kerajinan
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Nota akhir dan bibliografi.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Manual Kerja
Kursus Sejarah STPM, Majlis Peperiksaan Malaysia
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar menyambung tugasan esei. Tiada
pelajar menghantar esei kerja kursus. Guru
menegaskan pelajar perlu menghantar esok.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:KK
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Membuat
keputusan
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
Kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Dapatan hasil kajian.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Manual KK Sejarah STPM,Majlis
Peperiksaan Malaysia.
|
||||||||
Refleksi
|
Tiada pelajar yang telah menyiapkan slide pembentangan malahan kebanyakannya baru nak memulakan proses membuat slide. Pelajar perlu menyambungnya di rumah kerana mereka tiada
masa lagi untuk membuatnya di sekolah. Pelajar akan membuat pembentangan pada
hari Rabu berdasarkan nombor undian masing-masing.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:KK
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Membuat
keputusan
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
Kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Dapatan hasil kajian.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Bahan kerja kursus pelajar.
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan agak lancar
kerana pelajar telah membuat persediaan mengikut cabutan nombor yang terdapat
dalam kertas undi. 8 pelajar sempat membuat pembentangan.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:KK
|
||||||||
Objektif
|
Menjelaskan dapatan dan rumusan
hasil kajian.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Pelajar
membuat pembentangan
2.
.Pelajar
lain mengemukakan soalan semasa sesi soal jawab.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Membuat
keputusan
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
Kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Dapatan hasil kajian.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Bahan kerja kursus pelajar.
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan agak lancar
.Bagaimanapun ada sedikit kelemahan dalam slide
pelajar yang masih boleh ditambahbaik sebelum
dihantar kepada guru dalam bentuk softcopy.
8 lagi pelajar selesai membuat pembentangan.
|
No comments:
Post a Comment