Pages

Wednesday, April 3, 2019

2019 Minggu 14 (31/3-4/4/19).


Mata pelajaran
Sejarah
Tarikh/Hari
31/3/19 (Ahad)
Kelas/Bilangan Pelajar
6A6/ 23 pelajar
Masa
9.00-10.20
Tajuk
SEJARAH KERTAS 4:KK
  • Penghantaran hasil kerja/esei pelajar.
Objektif
1.      Memastikan setiap pelajar membawa setiap hasil kerja mereka
Kaedah/Aktiviti
Pelajar membawa fail beserta dokumen berkaitan dan disusun mengikut urutan dengan dipantau oleh guru.
KBAT
Menganalisis/ Menilai
 i-Think/Proses Pemikiran 
Peta Dakap/hubungan seluruh bahagian
Nilai/Unsur  patriotisme/
Kemahiran insaniah
  1. Kerjasama
  2. Kerajinan
Konsep/Istilah
Nota akhir dan bibliografi.
Sumber rujukan
  1. Manual Kerja Kursus Sejarah STPM,Majlis Peperiksaan Malaysia
Refleksi
Pelajar diminta hantar awal sebelum tarikh yang ditetapkan oleh MPM bagi memnberi ruang mereka membuat pembetulan jika ada kesilapan.
Tiada  pelajar menghantar esei kerja kursus walaupun telah dimaklumkan awal sebelum cuti.100% pelajar masih belum sempurna eseinya dan masih membuat penambahbaikan. Kerja penambahbaikan akan disambung semasa kelas tambahan petang nanti.
Pelajar juga diingatkan agar menyiapkan slide powerpoint untuk pembentangan sepertimana yang telah ditunjukkan contoh dalan kumpulan Whatsapp kelas.

Mata pelajaran
Sejarah
Tarikh/Hari
31/3/19 (Ahad)
Kelas/Bilangan Pelajar
6A6/ 23 pelajar
Masa
3.00-4.30** kelas tambahan
Tajuk
SEJARAH KERTAS 4:KK
  • Penghantaran hasil kerja/esei pelajar.
Objektif
1.      Memastikan setiap pelajar membawa setiap hasil kerja mereka
Kaedah/Aktiviti
Pelajar membawa fail beserta dokumen berkaitan dan disusun mengikut urutan dengan dipantau oleh guru.
KBAT
Menganalisis/ Menilai
 i-Think/Proses Pemikiran 
Peta Dakap / hubungan seluruh bahagian
Nilai/Unsur  patriotism /Kemahiran insaniah
Kerajinan
Konsep/Istilah
Nota akhir dan bibliografi.
Sumber rujukan
Manual Kerja Kursus Sejarah STPM, Majlis Peperiksaan Malaysia
Refleksi
Pelajar menyambung tugasan esei. Tiada  pelajar menghantar esei kerja kursus. Guru menegaskan pelajar perlu menghantar esok.

Mata pelajaran
Sejarah
Tarikh/Hari
1/4/19 (Isnin)
Kelas/Bilangan Pelajar
6A6/ 23 pelajar
Masa
1.20-2.40
Tajuk
SEJARAH KERTAS 4:KK
  • Penyemakan slide power point untuk pembentangan
  • Membuat cabutan undi untuk pembentangan.
Objektif
  1. Menjelaskan dapatan dan rumusan hasil kajian.
Kaedah/Aktiviti
  1.  Pelajar membuat slide pembentangan (menggunakan  power point) di rumah dan membawanya untuk disemak oleh guru.
KBAT
Menganalisis/ Membuat keputusan
 i-Think/Proses Pemikiran 
Peta Buih/Menerangkan
Nilai/Unsur  patriotisme/
Kemahiran insaniah
Kerjasama
Konsep/Istilah
Dapatan hasil kajian.
Sumber rujukan
Manual KK Sejarah STPM,Majlis Peperiksaan Malaysia.
Refleksi
Tiada  pelajar yang  telah menyiapkan slide pembentangan malahan kebanyakannya  baru nak memulakan  proses membuat slide. Pelajar perlu menyambungnya di rumah kerana mereka tiada masa lagi untuk membuatnya di sekolah. Pelajar akan membuat pembentangan pada hari Rabu berdasarkan nombor undian masing-masing.

Mata pelajaran
Sejarah
Tarikh/Hari
3/4/19 (Rabu)
Kelas/Bilangan Pelajar
6A6/ 23 pelajar
Masa
7.40-9.20
Tajuk
SEJARAH KERTAS 4:KK
  • Pembentangan kerja kursus.
Objektif
  1. Menjelaskan dapatan dan rumusan hasil kajian.
Kaedah/Aktiviti
  1. Pelajar membuat pembentangan .
  2. Pelajar lain mengemukakan soalan semasa sesi soal jawab.
KBAT
Menganalisis/ Membuat keputusan
 i-Think/Proses Pemikiran 
Peta Buih/Menerangkan
Nilai/Unsur  patriotisme/
Kemahiran insaniah
Kerjasama
Konsep/Istilah
Dapatan hasil kajian.
Sumber rujukan
Bahan kerja kursus pelajar.
Refleksi
Pembentangan berjalan agak lancar kerana pelajar telah membuat persediaan mengikut cabutan nombor yang terdapat dalam kertas undi. 8 pelajar sempat membuat pembentangan.

Mata pelajaran
Sejarah
Tarikh/Hari
4/4/19 (Khamis)
Kelas/Bilangan Pelajar
6A6/ 23 pelajar
Masa
9.40-11.00
Tajuk
SEJARAH KERTAS 4:KK
  • Pembentangan kerja kursus.(sambungan)
Objektif
Menjelaskan dapatan dan rumusan hasil kajian.
Kaedah/Aktiviti
1.      Pelajar membuat pembentangan
2.      .Pelajar lain mengemukakan soalan semasa sesi soal jawab.
KBAT
Menganalisis/ Membuat keputusan
 i-Think/Proses Pemikiran 
Peta Buih/Menerangkan
Nilai/Unsur  patriotisme/
Kemahiran insaniah
Kerjasama
Konsep/Istilah
Dapatan hasil kajian.
Sumber rujukan
Bahan kerja kursus pelajar.
Refleksi
Pembentangan berjalan agak lancar .Bagaimanapun ada sedikit kelemahan dalam slide pelajar  yang masih boleh ditambahbaik sebelum dihantar kepada guru dalam bentuk softcopy. 8 lagi pelajar selesai membuat pembentangan.


No comments:

Post a Comment