|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menghuraikan
fakta penting bagi soalan Peperiksaan Percubaan tahun-tahun lepas
dan tahun semasa
2.
Menjelaskan
kata kunci dan perangkap soalan serta teknik menjawab soalan mengikut
standard yang sepatutnya .
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. kerjasama.
2. Kegigihan/daya usaha
3. Rela berkorban
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Golongan
Al-Riddah
2.
Jihad
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Perbincangan berjalan lancar
Pelajar membuat catatan ringkas.. Bahan berkaitan telah diberi kepada pelajar
dalam pelbagai medium seperti emel, Whatsapp dan telegram.
|
|
|||||||||
Catatan
|
Program Minggu Orientasi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif
|
1. Menghuraikan fakta penting bagi
soalan Peperiksaan Percubaan tahun-tahun lepas dan tahun semasa
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1.
kerjasama
2.
Kegigihan/daya
usaha
3.
Rela berkorban
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Baitul
Hikmah
2.
Sumbangan
Ibnu Sina, Ibn.Batuttah dan al-Khawarizmi.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar membuat catatan fakta
penting bagi setiap tajuk yang dibincangkan.Pelajar juga merujuk bahan edaran
yang disediakan oleh guru.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif
|
1. Menghuraikan fakta penting bagi
soalan Peperiksaan Percubaan Semenanjung 2016 hingga 2018.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
Kegigihan/daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Tanzimat
2.
Pemerintahan
pusat dan wilayah
3.
Nasionalisme
Mesir dan Syria.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
Soalan Peperiksaan Percubaan
pelbagai negeri
|
||||||||
Refleksi
|
Keseluruhan pelajar mengulangkaji
dan membuat catatan.
|
Tarikh
|
8-9/5/19 (Rabu-Khamis)
|
Kelas
|
6A6
|
Catatan
|
Peperiksaan STPM Penggal 2.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Objektif PdPc tercapai100% .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
1.
Mula Tema 1:Masyarakat.
·
Masyarakat feudal
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menjelaskan konsep feudalisme dari segi definisi dan
ciri-ciri.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Kuliah
dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
Semangat cinta negara
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Feudalisme
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat menjelaskan
definisi masyarakat feudal melalui rajah minda yang diterangkan guru slide ppt. Pelajar dapat menjelaskan
sekurang-kurangnya 4 ciri masyarakat feudal.
|
No comments:
Post a Comment