|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Gerakan,
persatuan, kelab, dan kesatuan yang berkaitan dengan agama, ekonomi, sosial,
dan politik
|
||||||||
Objektif
|
Membincangkan sebab penubuhan dan
matlamat gerakan, persatuan, kelab, dan kesatuan yang mendukung gerakan
nasionalisme.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membanding beza
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Semua pelajar melibatkan diri mencari fakta utama.Mereka
dapat menjelaskan gerakan, persatuan, kelab, dan kesatuan yang berkaitan
dengan agama, ekonomi, sosial, dan politik sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2
ciri/tujuan perjuangan setiap persatuan berkenaan .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan
dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
Menghuraikan
sistem ekonomi Feudalisme di Jerman pada abad ke-16-18.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah
dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Jerman
pada abad ke-16-18
sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 4 ciri
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Pendudukan Jepun 1941-1945
|
||||||||
Objektif
|
Menghuraikan dasar dan kesan
pendudukan Jepun ke atas gerakan mencapai kemerdekaan.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab dan
akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan dasar
dan kesan pendudukan Jepun ke atas gerakan mencapai kemerdekaan. sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 4 dasar/
kesan bagi setiap aspek .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan
dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah
dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di China pada abad ke-16
sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 2 ciri
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Perjuangan secara berperlembagaan 1946-1960
·
Malayan
Union
·
Gerakan Anti-Penyerahan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Dakap/hubungan seluruh
bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan penentangan
orang Melayu terhadap Malayan Union
dan Gerakan Anti-Penyerahan di
Sarawak.sekurang-kurangnya dengan mengemukakan
3 faktor dan kesan . Mereka juga dapat menilai perbezaan situasi perjuangan
di kedua-dua tempat dengan memberi contoh yang sesuai.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan
dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
Menghuraikan
sistem ekonomi Feudalisme di Jerman pada abad ke-16-18.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah
dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Jerman
pada abad ke-16-18
sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 2 ciri
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan
dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Perancis pada
abad ke-16-18.
sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 3 ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan
dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Perancis pada
abad ke-16-18.
sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 2 ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
: Perjuangan secara
berperlembagaan 1946-1960:
·
Persekutuan
Tanah Melayu 1948
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan pembentukan
Persekutuan Tanah Melayu 1948 dan
menggalurkan perkembangan perlembagaan di Sabah dan Sarawak sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 ciri penting dalam
perkembangan peristiwa berkenaan.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan
dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi kapitalisme di England pada abad
ke-16-18 sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 3 ciri .
|
No comments:
Post a Comment