|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
: Perjuangan secara
berperlembagaan 1946-1960 :
·
Parti
Komunis Malaya.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
· Bincangkan langkah-langkah yang diambil oleh kerajaan
untuk mengatasi kegiatan Parti Komunis Malaya antara tahun 1948-1963.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Parti Komunis Malaya.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menyusun langkah-langkah mengatasi ancaman Parti Komunis Malaya.sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 4 cara yang
berkesan .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
: Kemerdekaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100 % Pelajar dapat menjelaskan
dan menganalisis langkah-langkah mencapai kemerdekaan pada abad ke-20
mengikut kronologi. Pelajar menyalin catatan rajah minda yang ditulis oleh
guru di papan tulis.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan
dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi kapitalisme di England pada abad
ke-16-18 sekurang-kurangnya
dengan mengemukakan 3 ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3: Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
: Pembentukan Malaysia.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab dan
akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan lancar, Nota
ditulis dengan ringkas dan dalam bentuk rajah minda. Pelajar mencatat nota
dalam mini white board yang diberi kepada setiap kumpulan. Satu kumpulan
membentangkan 1 aspek.sahaja
|
Tarikh
|
15-16/7/19 (Isnin-Selasa)
|
Catatan
|
Tiada PdPc bagi kelas 6R1 dan 6R5 kerana
pelajar terlibat dalam program PISPA anjuran bersama Unit Ko-K Ting.6 SMKSG
dan APAM.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Mula Tema 4: Pengisian
Kemerdekaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar dapat menghuraikan
sistem pemerintahan Malaysia pada abad ke-20,tambahan pula mereka juga
mempelajari topik ini dalam subjek Pengajian Am.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan
dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi kapitalisme di Amerika
Syarikat pada abad ke-16-18 sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 3
ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan
dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi kapitalisme di Amerika
Syarikat pada abad ke-16-18 sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2
ciri .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 4: Pengisian
Kemerdekaan.
Pembinaan
Negara Bangsa :Pembangunan sosial pada abad ke-20.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar dapat
menjelaskan usaha-usaha ke arah pembangunan sosial dalam aspek
pendidikan negara pada abad ke-20.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan
dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membanding beza
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Alir/membuat
urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menjelaskan perubahan
orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang perdagangan dan perniagaan di
Portugal pada abad ke-16-18 sekurang-kurangnya dengan menjelaskan 2
sebab dan kesan.Pelajar membuat nota berpandukan nota yang telah dihantar
oleh guru dalam kumpulan Whatsapp kelas.
|
No comments:
Post a Comment