|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi
tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Kuiz berkumpulan
(sambungan)
·
kumpulan
4 hingga 6 akan menyoal kumpulan pertama dan kumpulan-kumpulan lain
hingga habis pusingan 6. Kumpulan.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i
-Think/Proses Pemikiran
|
Hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
Kerjasama
2.
Ketelitian
dalam menentukan fakta
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1. Giyu
Gun
|
||||||||
Refleksi
|
Semua kumpuan bersedia dengan soalan dan jawapan
masing-masing.. Suasana PdPc sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap
kumpulan. 100% pelajar memberi kerjasama dalam aktiviti berkumpulan.
Pengendalian kuiz berjalan lancar..Semua kumpulan berpeluang menyoal dan disoal.
Juara setakat ini disandang oleh kumpulan Nisha
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan maklumat penting bagi
tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
2.
Kuiz
berkumpulan (sambungan)
·
kumpulan
4 hingga 6 akan menyoal kumpulan pertama dan kumpulan-kumpulan lain
hingga habis pusingan 6. Kumpulan.
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i
-Think/Proses Pemikiran
|
Hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
3.
Kerjasama
4.
Ketelitian
dalam menentukan fakta
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
2. Giyu
Gun
|
||||||||
Refleksi
|
Semua kumpuan bersedia dengan soalan dan jawapan
masing-masing.. Suasana PdPc sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap
kumpulan. 100% pelajar memberi kerjasama dalam aktiviti berkumpulan.
Pengendalian kuiz berjalan lancar..Semua kumpulan berpeluang menyoal dan disoal.
Juara setakat ini disandang oleh kumpulan Hafiz
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
TIADA
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
85%
Pelajar 6R1 dan 80% pelajar 6R5 dapat menghasilkan esei yang agak baik manakala
selebihnya perlukan lebih bimbingan dan latihan mengarang esei.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
ULANGKAJI:
·
LATIHAN
MENGARANG ESEI
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menghasilkan esei yang jelas dan tepat mengikut format.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
.Latihan
menngarang esei berpandukan soalan
yang terdapat dalam topik tumpuan.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1.
Kegigihan/daya
usaha
2.
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Mendemokrasikan
pendidikan
|
||||||||
Sumber rujukan
|
1.
Sejarah Asia Tenggara,Penggal
3,Pelangi
|
||||||||
Refleksi
|
70% pelajar berusaha mengarang
esei dengan tekun manakala selebihnya masih berbual sambil membuat esei.
Mereka perlu ditegur beberapa kali agar menghentikan tabiat berkenaan..
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan
maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Magna
Carta
2.
Habeas Corpus Act
3.
Sake
4.
Pengisytiharan
Hak
5.
Revolusi
Cemerlang
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian
kuiz berjalan lancar. Suasana PdPc sangat ceria dengan penglibatan aktif
setiap kumpulan.Pelajar seronok terutama ketika memilih kertas undi. Keadaan
kelas adalah terkawal. Juara setakat ini disandang oleh
kumpulan Fatin.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
Menyatakan
maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Holy
Shod
|
||||||||
Refleksi
|
Pengendalian
kuiz berjalan lancar dengan penglibatan aktif setiap ahli kumpulan. Banyak
soalan yang dapat dijawab dengan baik terutama oleh peserta kumpulan Fatin
bagi kelas 6R5 dan kumpulan Wahida bagi 6R1.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Ulangkaji
|
||||||||
Objektif
|
Menghasilkan esei yang baik
mengikut format yang tepat.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Membuat
semakan terhadap kerja rumah pada hari sebelumnya.
2.
Latihan esei berdasarkan soalan dalam topic tumpuan dan
analisis peperiksaan sebenar.
3.
Rangka jawapan diberi kepada pelajar melalui group
Whatsapp kelas
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerajinan
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Quan
2.
Mandarin
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
1.
Sejarah Asia Tenggara,Penggal
3,Pelangi
3.
Soalan
percubaan dari Semenanjung dan soalan tahun-tahun lepas.
|
||||||||
Refleksi
|
60% Pelajar menyiapkan tugasan
yang diberi pada hari sebelumnya. Guru memberi komen dan penambahbaikan
terhadap jawapan pelajar secara bersemuka.. 50% sahaja pelajar berada dalam
kelas kerana kebanyakannya terlibat dalam pengiraan undi sempena Pilihanraya MAPTIE.
.
|
|
|||||||||
Catatan
|
Tiada
PdPc kerana semua pelajar tingkatan 6 terlibat dalam ceramah kempen
Pilihanraya MAPTIE
|
No comments:
Post a Comment