Tarikh |
2/8/2020 (Ahad) |
Catatan |
CUTI SEMPENA HARI RAYA AIDIL ADHA. |
|
|||||||||
Tajuk |
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Mengumpul dan mengelas |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
3. Akta Kombinasi. 4. Eropah Barat
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan definisi dan ciri-ciri masyarakat Industri secara umum.sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 ciri . Mereka juga dapat menjelaskan faktor perkembangan masyarakat Industri di England pada abad ke-18-19M sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 3 faktor . |
|
|||||||||
Tajuk |
Ulangkaji |
||||||||
Objektif |
Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Uslub (kaedah) berfikir menurut al-Quran |
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Pengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana PdPc sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Keadaan kelas adalah terkawal. |
|
|||||||||
Tajuk |
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Mengumpul dan mengelas |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan definisi dan ciri-ciri masyarakat Industri di Jerman sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 4 ciri . |
|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan Peperiksaan Percubaan Penggal 2 2. Menjelaskan kata kunci dan perangkap soalan serta teknik menjawab soalan mengikut standard yang sepatutnya . |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Kuliah dan sumbang saran |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
. Kegigihan/daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah |
Golongan Al-Riddah |
||||||||
Sumber rujukan |
Soalan dan skema Peperiksaan Percubaan Penggal 2. |
||||||||
Refleksi |
Perbincangan berjalan lancar Pelajar membuat catatan ringkas.. Bahan berkaitan telah diberi kepada pelajar melalui Whatsapp .
|
|
|||||||||
Tajuk |
Ulangkaji |
||||||||
Objektif |
Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kerjasama |
||||||||
Konsep/Istilah |
Zaman pemerintahan kerajaan kecil |
||||||||
Refleksi |
Pengendalian kuiz berjalan lancar dengan penglibatan aktif setiap ahli kumpulan. Bagaimanapun, ada sesetengah soalan mudah yang tidak dapat dijawab oleh pelajar kerana belum habis mengulangkaji. |
|
|||||||||
Tajuk |
Mula Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Mengumpul dan mengelas |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan peranan raja/maharaja dalam pemerintahan di China dalam pelbagai aspek .Pembentangan berjalan lancar. Majoriti pelajar memberi kerjsama dengan bertanya pelbagai soalan manakala segelintirnya kurang memberi fokus kepada pembentanagn rakan mereka.
Pelajar yang kurang membei fokus ditanya soalan berkenaan pembentanagn pelajar sebagai amaran agar memberi tumpuan pada masa akan datang. |
|
|||||||||
Tajuk |
Ulangkaji |
||||||||
Objektif |
Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
kuiz berkumpulan (sambungam) |
||||||||
KBAT |
menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Semangat setiakawan. |
||||||||
Konsep/Istilah |
Uslub (kaedah) berfikir menurut al-Quran |
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Pengendalian kuiz berjalan lancar. Suasana PdPc sangat ceria dengan penglibatan aktif setiap kumpulan.Keadaan kelas adalah terkawal. |
|
|||||||||
Tajuk |
Ulangkaji |
||||||||
Objektif |
Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
kuiz berkumpulan (sambungan) |
||||||||
KBAT |
menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kerjasama |
||||||||
Konsep/Istilah |
Kepentingan Laut Hitam |
||||||||
Refleksi |
Pengendalian kuiz berjalan lancar dengan penglibatan aktif setiap ahli kumpulan. Bagaimanapun, ada sesetengah soalan mudah yang tidak dapat dijawab oleh pelajar kerana belum habis mengulangkaji. |
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Mensintesis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih/Menerangkan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Semua kumpulan bekerjasama mencari fakta berkaitan. |
No comments:
Post a Comment