|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif |
1. Menganalisis fakta penting bagi tajuk-tajuk penting yang ada dalam silibus peperiksaan. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Ulangkaji berkumpulan |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha
|
||||||||
Konsep/Istilah |
Pelbagai istilah berkaitan |
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Pelajar mengulangkaji dengan tekun dengan pemantauan guru dan merujuk guru apabila perlu.
|
Tarikh |
17-20 Ogos 2020 |
Kelas |
6A1 & 6A5 |
Catatan |
Peperiksaan STPM Penggal 2. |
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Membanding beza |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Alir/membuat urutan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar terlibat mencari bahan/maklumat. Pembentangan berjalan lancar.
|
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Membuat gambaran mental |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih/Menerangkan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan konsep negara kesatuan dan negara persekutuan secara umum.sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 ciri perbandingan . Mereka juga dapat menjelaskan konsep negara kesatuan di Perancis. |
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran Negara bangsa
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan konsep negara persekutuan Amerika Syarikat abad ke-18-19.sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 ciri dan dapat menyatakan perbandingannya dengan konsep negara kesatuan di Perancis. |
Tarikh |
20 Ogos 2020 (Khamis) |
Catatan |
Cuti Pertengahan Penggal 2. |
No comments:
Post a Comment