Tarikh | 6/2/12 |
Catatan | Cuti Umum:Maulidur-Rasul |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 7/2/12 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 53-58. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 8/2/12(Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Dasar pintu tertutup dan pintu terbuka. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membanding beza |
Nilai/Unsur patriotisme | berusaha mengekalkan kedaulatan bangsa dan negara |
Konsep/Istilah | isolasi |
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan dasar pintu tertutup dan dasar pintu terbuka yang diamalkan di Siam dan Vietnam. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 8/2/12(Rabu) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 53-58. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 9/2/12(Khamis) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Sistem ekonomi di Asia |
Objektif | menganalisa perubahan dalam sistem ekonomi tradisi yang lebih menumpukan aktiviti pertanian kepada aspek yang lebih luas dalam ekonomi moden iaitu turut melibatkan aktiviti perdagangan. |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan aktiviti ekonomi masyarakat Asia semasa penjajahan Barat. Mereka juga dapat menyenaraikan ciri-ciri perbandingan antara ekonomi tradisi dan ekonomi moden/komersial. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 9/2/12(Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 59-63. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 10/2/12(Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Dasar pintu tertutup dan pintu terbuka. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membanding beza |
Nilai/Unsur patriotisme | berusaha mengekalkan kedaulatan bangsa dan negara |
Konsep/Istilah | isolasi |
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan dasar pintu tertutup dan dasar pintu terbuka yang diamalkan di China dan Jepun. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/2/12(Jumaat) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 59-63. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 11/2/12(Sabtu ganti-Jadual Khamis) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Dasar pintu tertutup dan pintu terbuka. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | membanding beza |
Nilai/Unsur patriotisme | berusaha mengekalkan kedaulatan bangsa dan negara |
Konsep/Istilah | isolasi |
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan dasar pintu tertutup dan dasar pintu terbuka yang diamalkan di Siam, Vietnam, China dan Jepun. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/2/12(Sabtu ganti-Jadual Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 63-64. |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan setiap tamadun dalam pelbagai aspek serta membandingkannya antara satu sama lain. |
No comments:
Post a Comment