Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 20/2/12(Isnin) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar I dan II |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | Menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan serta menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/2/12(Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .88-92 |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan contoh-contoh pengaruh Hindu-Buddha dalam bidang kesenian. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 22/2/12(Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar I dan II |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | Menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan serta menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/2/12(Rabu) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .84-88 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan cara-cara kedatangan pengaruh Hindu-Buddha dan pengaruhnya dalam sistem pemerintahan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 23/2/12(Khamis) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar III |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah | Isu kasut |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.Pelajar juga dapat menyenaraikan raja yang berlainan bagi setiap siri peperangan yang berbeza. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/2/12(Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .92-94. |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan contoh-contoh pengaruh Hindu-Buddha dalam bidang Bahasa dan tulisan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 24/2/12(Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Peperangan Inggeris-Myanmar III |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah | Isu kasut |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab dan kesan-kesan peperangan dan menyusun perkembangan peristiwa mengikut kronologi.Pelajar juga dapat menyenaraikan raja yang berlainan bagi setiap siri peperangan yang berbeza. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/2/12(Jumaat) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk |
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .88-94 |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan contoh-contoh pengaruh Hindu-Buddha dalam bidang kesenian dan Kesusasteraan/Bahasa dan tulisan. |
No comments:
Post a Comment