Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 13/2/12(Isnin) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Mula Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membuat perkaitan antara ketiga-tiga konsep yang mendorong kemunculan dasar peluasan kuasa asing. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/2/12(Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .71-83 |
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan ciri-ciri kerajaan agraria dan maritim serta membincangkan aspek saling bergantung antara kerajaan agraria dan kerajaan maritim. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 15/2/12(Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Mula Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membuat perkaitan antara ketiga-tiga konsep yang mendorong kemunculan dasar peluasan kuasa asing serta mencirikan dasar-dasar ekonomi yang diperkenalkan oleh Belanda di Indonesia. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/2/12(Rabu) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 63-64. |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan setiap tamadun dalam pelbagai aspek serta membandingkannya antara satu sama lain. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 16/2/12(Khamis) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk | Imperialisme Belanda di Indonesia |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat mencirikan dasar-dasar ekonomi yang diperkenalkan oleh Belanda di Indonesia. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 16/2/12(Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .84-88 |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan cara-cara kedatangan pengaruh Hindu-Buddha dan pengaruhnya dalam sistem pemerintahan. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 17/2/12(Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan:Muet Listening |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/2/12(Jumaat) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s .71-83 |
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan ciri-ciri kerajaan agraria dan maritim serta membincangkan aspek saling bergantung antara kerajaan agraria dan kerajaan maritim. |
No comments:
Post a Comment