Tarikh
|
9/4/12
|
Catatan
|
Cuti Peristiwa : Easter Monday
|
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/4/12(Selasa) |
Kelas | 4S1 dan 4S3 |
Tajuk |
Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 119-121 |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan maksud hijrah dalam konteks tamadun Islam. |
Tarikh
|
11/4/12
|
Catatan
|
Cuti Umum:Pertabalan Yang Di Pertuan Agong
|
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 12/4/12(Khamis) |
Kelas | 4S1 dan 4S3 |
Tajuk |
Bab 5: Kerajaan Islam di Madinah.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 124-129 |
Refleksi | Pembentangan berjalan lancar.Pelajar dapat menyatakan isi- isi penting Piagam Madinah terutamanya yang menjelaskan bahawa nabi Muhammad sebagai pemimpin di Madinah. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 13/4/12(Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Tajuk | Gerakan Pembaharuan di China
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan langkah-langkah yang dilakukan oleh Dinasti Manchu dalam usaha memajukan pelbagai aspek di negara China di peringkat pusat dan wilayah |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 13/4/12(Jumaat) |
Kelas | 6AK4/5 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Membanding beza. |
Nilai/Unsur patriotisme | sedia menerima perubahan demi kemajuan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan latar belakang dan sebab-sebab kejatuhan Kesyogunan Tokugawa yang membawa kepada usaha pemodenan oleh Maharaja Meiji serta membandingkan kejayaan pencapaian gerakan pemodenan antara yang dijalankan oleh negara China dan Jepun. |
RPH kemas kini.
ReplyDeleteUntuk makluman & tindakan cikgu, 9/4/12 adalah 'Easter Monday' bukan 'Esther Monday'.
Terima kasih.
htchong
OK...tersilap eja sebab bertukar secara tak sengaja dengan nama seorang pelajar saya, tingkatan 4.
ReplyDelete