Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 3/9/12 (Isnin) |
Kelas | 6AK4 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: Pengajian Am |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 3/9/12 (Isnin) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Tema 4:Perang Dingin 1945 – 1955 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab dan kesan Perang Dingin terutama yang melibatkan Russia dan Amerika Syarikat (abad ke-20) |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 3/9/12 (Isnin) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Mula Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengertian dan ciri-ciri masyarakat Eropah pada Zaman Gelap. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 4/9/12 (Selasa) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Tema 4:Dekolonisasi dan pengembalian kedaulatan di China dan India (abad ke-20) |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah mendapatkan kedaulatan dan dekolonisasi oleh orang tempatan di China pada abad ke 20 mengikut kronologi. |
Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 5/9/12 (Rabu) |
Kelas | 6AK1 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: MUET/Writing |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 5/9/12 (Rabu) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Tema 4:Dekolonisasi dan pengembalian kedaulatan di India (abad ke-20) |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah mendapatkan kedaulatan dan dekolonisasi oleh orang tempatan di India pada abad ke 20 mengikut kronologi. |
Mata pelajaran | Sejarah2 |
Tarikh | 6/9/12 (Khamis) |
Kelas | 6AK4/5 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan:Sejarah 2 |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 6/9/12 (Khamis) |
Kelas | 6RK1 |
Tajuk | Tema 4:Perhubungan luar
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan latar belakang, matlamat dan pencapaian/sumbangan PBB. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 7/9/12 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: MUET/Listening |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 7/9/12 (Jumaat) |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengertian dan ciri-ciri masyarakat Zaman Renaissance dan membandingkannya dengan ciri-ciri masyarakat Eropah pada Zaman Gelap. |
RPH kemas kini tetapi cikgu diminta semak refleksi untuk rph 6RK1 pada 06.09.12.
ReplyDeleteTerima kasih.
htchong
OK Puan, saya telah perbetulkan.Mungkin semasa saya publish ada masalah capaian internet,jadi apa yang nak diposkan tersilap.TQVM
Delete.