Mata pelajaran | Sejarah 2 |
Tarikh | 1/7/13 (Isnin) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan dan membandingkan sistem pemerintahan beraja mutlak dengan raja berperlembagaan Perancis dan membandingkannya dengan sistem pemerintahan di England. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 1/7/13 (Isnin) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perubahan sistem pendidikan di Negeri-negeri Melayu, Sabah, dan Sarawak. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/7/13 (Selasa) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk | Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep negara kesatuan dan negara persekutuan secara umum serta mengaitkannya dengan negara kesatuan di Perancis. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/7/13 (Selasa) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 2: Transformasi Masyarakat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perkembangan masyarakat pelbagai kaum di Negeri-negeri Melayu, Sabah, dan Sarawak. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/7/13 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam sistem perundangan.Mereka juga dapat membuat perbandingan ciri-ciri Adat Temenggung dan Adat Perpatih. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 3/7/13 (Rabu) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep negara kesatuan di Amerika Syarikat. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 3/7/13 (Rabu) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor kemunculan nasionalisme dalam pelbagai aspek. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 4/7/13 (Khamis) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk |
Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang menggerakkan usaha penyatuan negara bangsa di Itali dan peranan tokoh berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 4/7/13 (Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum kedatangan Barat
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam pelbagai aspek sosial |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 4/7/13 (Khamis) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab penubuhan dan matlamat gerakan, persatuan, kelab, dan kesatuan yang mendukung gerakan nasionalisme. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 5/7/13 (Jumaat) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk | Tema 2:Pemerintahan dan Pentadbiran
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang menggerakkan usaha penyatuan negara bangsa di Jerman dan peranan tokoh berkaitan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 5/7/13 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Pendudukan Jepun 1941-1945 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan dasar dan kesan pendudukan Jepun ke atas gerakan mencapai kemerdekaan pada abad ke-20. |
No comments:
Post a Comment