Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/7/13 (Isnin) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Mula Tema 4: Pengisian Kemerdekaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan sistem pemerintahan Malaysia pada abad ke-20,tambahan pula mereka juga mempelajari topik ini dalam subjek Pengajian Am. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/7/13 (Isnin) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang perdagangan dan perniagaan di Belanda pada abad ke-16-18. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 16/7/13 (Selasa) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Pertanian di Belanda dan England pada abad ke-17-18. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 16/7/13 (Selasa) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 4: Pengisian Kemerdekaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan usaha-usaha ke arah pembangunan sosial pada abad ke-20. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 16/7/13 (Selasa) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan pengertian dan ciri-ciri masyarakat Zaman Renaissance dan Reformation serta membandingkannya dengan ciri-ciri masyarakat Eropah pada Zaman Gelap. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/7/13 (Rabu) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Perindustrian di Jerman dan Jepun pada abad ke-19-20. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/7/13 (Rabu) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 4: Pengisian Kemerdekaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan usaha-usaha ke arah pembangunan ekonomi negara pada abad ke-20. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/7/13 (Khamis) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab penjelajahan kuasa-kuasa Barat dan kesan-kesannya. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/7/13 (Khamis) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 4: Pengisian Kemerdekaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan sumbangan tokoh berkenaan dan menjelaskan 9 cabaran utama Wawasan 2020. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/7/13 (Khamis) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan proses perubahan pemikiran dan kemajuan ilmu pengetahuan kesan daripada Renaisans, Reformasi Protestan, Revolusi Sains, dan Gerakan Pencerahan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/7/13 (Jumaat) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan idea dan sumbangan tokoh berkenaan dalam pelbagai bidang terutamanya, politik,ekonomi dan sosial. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/7/13 (Jumaat) |
Kelas | 6AK1/2 |
Tajuk | Tema 4: Pengisian Kemerdekaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan asas-asas dasar luar dan penglibatan Malaysia dalam organisasi antarabangsa.Tamat bahagian A. |
No comments:
Post a Comment