Tarikh | 3/2/14 (Isnin) |
Catatan | Cuti berganti sempena Tahun Baru Cina |
Tarikh | 4/2/14 (Selasa) |
Catatan | Cuti berganti sempena Tahun Baru Cina |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 5/2/14(Rabu) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sumbangan khalifah Umayyah iaitu Khalifah Umar Abdul Aziz dan Abbasiyah iaitu Khalifah Harun al-Rasyid. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 6/2/14(Khamis) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk | Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 42-43 |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan aspek-aspek peningkatan tamadun di Rom dan Yunani dalam aspek pemerintahan dan pentadbiran serta membandingbeza antara sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 6/2/14(Khamis) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Kebanyakan pelajar berjaya menyenarai dan mengumpulkan sumber yang sesuai dan berkaitan dengan tajuk yang dipilih daripada sumber internet, arkib, temu bual, dan perpustakaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 7/2/14(Jumaat) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan struktur pemerintahan dan pentadbiran pusat dan wilayah pada zaman Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7) dan Khalifah Uthmaniyah (abad ke-16-17). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 7/2/14(Jumaat) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 44-45 |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan aspek-aspek peningkatan tamadun di India dan China dalam aspek pemerintahan dan pentadbiran serta membandingbeza antara sistem tersebut dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini. |
No comments:
Post a Comment