Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/2/14(Isnin) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 59-63. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 25/2/14(Selasa) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan bentuk perhubungan luar dari segi hubungan Perjanjian pada zaman Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-13M) dan Khalifah Uthmaniyah (abad ke-17-19M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 26/2/14(Rabu) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep dan ciri-ciri sistem ekonomi pada zaman Nabi Muhammad SAW (abad ke-7) dan kerajaan Abbasiyah (abad ke-11-12M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 27/2/14(Khamis) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan kegiatan ekonomi pada zaman Kesultanan Melaka (abad ke-15) |
Tarikh | 27/2/14(Khamis) |
Kelas | 4K8 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: Sejarah 1 |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 28/2/14(Jumaat) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep/definisi Baitulmal dan sumber-sumbernya. |
Tarikh | 28/2/14(Jumaat) |
Kelas | 4K8 |
Catatan | Mengawasi kelas peperiksaan: Sains |
No comments:
Post a Comment